Audi-reklame leger med sandkasse

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

VR og en sandkasse er ingredienserne i en norsk Audi-reklame, der gerne vil være i front med innovationen.

400 kilo sand, en specialbygget bilsimulator og et par VR-briller. Det er essensen af en Audi-reklame, hvor man kan få en køreoplevelse, der minder om barndommens leg med biler. Bare endnu sjovere.

Det skriver norske Kampanje, og kommunikationschef for Audi i Norge, Øyvind Rogn siger, at ideen med filmen var at kombinere sandkasse med en legeoplevelse.

”Ideen er, at man kan få en komplet køreoplevelse i den sandkasse, hvor man før legede med legetøjsbiler. Ideen har været at vække opmærksomhed i hele koncernen også internationalt. Ideen var morsom at udklække, mens teknologien var mere krævende”, siger kommunikationschefen, der har samarbejdet med det noske Pol og MediaMonks i Sverige om projektet.

Han fortæller videre til Kampanje, at det er vigtigt for Audi at være innovative i markedsføringen:

”Vi ser, at mange i branchen trykker på de samme knapper, når de skal opbygge en mærkevare. Vi havde derfor lyst til at være lidt mere legesyge og innovative i den måde, vi præsenterer en mærkevare på.”

Han fortsætter: ”Særlig for en mærkevare som vores, hvor vi har givet et løfte om at være på forkant med teknikken, er det vigtigt at vise innovationskraft.”