Bog & Idé skal have ’impact’ på nettet

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Impact er sat på opgaven med at sikre Bog & Idé gennemslagskraft i konkurrencen fra udenlandske netbutikker.

Der skal sættes skub i onlinesalget hos Bog & Idé, og med en ny digitaliseringsstrategi og digital commerce-løsning er den store boghandlerkæde i gang med at ruste sig til et stigende pres fra udlandet.

Det sker med digitalbureauet Impact i ryggen.

”Som følge af globaliseringen er mange danske retailkæder trængt udefra. Internationale konkurrenter med store muskler udgør i stigende grad en trussel, og hvis danske virksomheder skal vinde denne kamp, kræver det, at de tænker digitalisering strategisk,” lyder det fra Troels Haugstrup, der er partner og business consulting director hos Impact.

Bureauet står bag den nye B2C-webshop, som Bog & Idé netop har lanceret med det formål at skabe et bedre samspil mellem netbutikken og kædens 122 fysiske forretninger.

No bricks, no clicks
Med et nyt ’klik og hent’-koncept vil man simpelthen lokke kunderne fra skærmen og ned i butikken – no bricks, no clicks, som Troels Haugstrup siger det.

”Hos Bog & Idé har vi forsøgt at vende ligningen om. Vi har benyttet Bog & Idés store butiksnetværk til at fremme konverteringen på den digitale platform. For os er det underordnet, om konverteringen sker i butik eller online – bare kunden er glad!”

Impact, der tidligere hed Webdanmark.com, påbegyndte arbejdet for Bog & Idé sidste år og foruden den nye B2C-webshop udviklet en B2B-løsning til kæden.