Brandhouse er rykket tilbage i bureauernes Superliga

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet præsterede en flot fremgang og har nu rundet 50 mio. kr. i bruttoavance. Samtidig voksede bundlinjen markant.

I den seneste bureaurapport fra Bureaubiz blev bureauernes Superliga defineret som bureauer med en bruttoavance med mere end 50 mio. kr.

Det er en liga, som Brandhouse tidligere har hørt hjemme i, men i 2015 havde man et betydeligt dyk i bruttoavance, og var derfor røget ud.

Det er der blevet rådet bod på i det nye regnskab. En solid fremgang på toppen har bragt bureauet tilbage i Superligaen, og endnu bedre: af de 7 mio. kr., som bruttoavancen steg med, endte de ca. 5,5 mio. kr. på bundlinjen, der således blev fem-doblet.

Adm. direktør Stiig Hegens Binggeli tilskriver fremgangen med blandt andet bureauets fokus gennem flere år på customer centricity, der handler om at skabe værdi til brands gennem indgående kundeindsigt, og som har indebåret investeringer i store analyser. Bureauet står hvert år bag analyser med omkring 80.000 kundeoplevelser, som resulterer i mere end 250 rapporter.

”Den teknologiske udvikling sætter nu for alvor forbrugerne i førersædet. Hvis vi ikke ved, hvor de er på vej hen, så kan vi ikke udstikke brandets egen kurs. Hos Brandhouse ser vi det som vores vigtigste rolle at sikre, at brandets kunder får gode oplevelser i samtlige kontaktpunkter – i alt fra sortiment til markedsføring,” siger Stiig Binggeli.

Han fortæller videre, at bureauet har oplevet en øget tilgang af digitale opgaver, hvor man har haft succes med at kombinere det med PR og SoMe.

Nøgletal for Brandhouse

  • Bruttoavance 52,879 mio. kr. + 16,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 927.702 kr. +10 pct.
  • Lønandel 65,1 (74,7)
  • Resultat af primær drift +6,659 mio. kr. + 502,6 pct.