Carlsberg vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Til bryggeriets stærkt ambitiøse strategi for specialøl og alkoholfri øl er der valgt nyt bureau, der ’kommer på toppen’ i forhold til de øvrige bureauer.

Montdor er Carlsberg Danmarks nye bureau, der bl.a. skal bistå på det strategiske og operationelle plan i forbindelse med bryggeriets specialøl og alkoholfri øl.

Oplevelsesbureauet, der har 45 medarbejdere og de seneste par år har vokset til næsten dobbelt størrelse, er valgt efter en dialogrunde.

På specialøl samarbejder Carlsberg Danmark med Gorms på Grimbergen og Jacobsen og med Cosmic People på Brewmasters, mens Brooklyn ikke har noget bureau.

Montdor kommer ikke til at afløse nogen af Carlsberg Danmarks nuværende bureauer.

Jonas Bjarkow, Senior Marketing Manager for specialøl hos Carlsberg Danmark, siger:

”Montdor kommer så at sige på toppen. Vi har en strategi, der er hamrende ambitiøs, og Montdor skal hjælpe os med at udkomme mere – bl.a. ved at ramme forbrugeren 1-til-1 og give dem viden, uddannelse og vejledning.”

Opgaven for Montdor bliver også at rulle en brandfortælling ud below-the-line via events og anden activation i butikker og digitalt.

Jonas Bjarkow uddyber:

”Der er det operationelle – hvor eksempelvis tv-reklamer naturligvis ikke kan gøre det alene – og der er det strategiske, hvor vi ser på, hvordan vi kan drive specialøl-markedet og eventuelt sætte strøm til gamle brands.”

Mens Carlsberg Danmark ikke siger farvel til nogen bureauer i forbindelse med det nye samarbejde, så siger Montdor farvel til et bryggeri.

Montdor har arbejdet sammen med Royal Unibrew, hvor bureauet bl.a. har været involveret i udviklingen af Lottrup-brandet. Dette samarbejde er stoppet nu.

”Vi er så småt ved at gå i gang med Carlsberg-projekter. Der er tale om et samarbejde, snarere end et kunde-leverandør forhold, og dét, der især tiltaler os, er Carlsbergs udtalte ambitioner, der matcher vores tilgang – fra produktudvikling via eksekvering og salg,” siger Paul Hertz, der er Strategic Director hos Montdor.