NetBooster Agency

Kunde

CULT

Branche

Føde- og drikkevarer

Nøgleord

Sociale medier, Outdoor, Kampagnesite, Events. - CULT ønskede en stærk reklamekampagne for energidrikken CULT Raw Energy, der kunne samle og involvere målgruppen 18-25 årige omkring energidrikken og dens produktegenskaber. Resultatet blev en kampagne, hvor involveringen skete på online/sociale medier kombineret med en outdoor kampagne m.v. Omdrejningspunktet blev et online konkurrenceunivers, hvor deltagere med høj involveringsgrad ultimativt kunne vinde en tur til New York.

Beskrivelse

CULT leverede oplæg og idé til konkurrencen, og Guava|NetBooster stod for udvikling og eksekvering. I samarbejde fik man afdækket, hvorledes man kunne skabe en opsigtsvækkende kampagne indenfor CULTs univers. Løsningen blev en konkurrence om at holde sig vågen i 48 timer. Nærmere bestemt var der to runder i konkurrencen. Først skulle man holde sig vågen i 48 timer gennem en online applikation med tjek in hvert 10. minut for derved at kvalificere sig til en live finale, hvor det galt om at holde sig vågen længst mulig. Præmien var en tur for 2 pers. til New York, byen der aldrig sover.

Kampagnen kørte fra et kampagnesite, med kobling til CULTs Facebook page, for at fremme den virale effekt af kampagnen. Deltagerne skulle registrere sig på kampagnesitet, og derefter skulle de tjekke ind hvert 10. minut i 48 timer for at kvalificere sig til LIVE finalen. Kampagnen var optimeret til både web og mobil, hvilket gjorde det muligt for deltagerne at skifte mellem de to platforme (vha en QR k

Resultater

Konkurrencen kørte i 31 dage. 109 deltagere klarede at holde sig vågne i 48 timer og kvalificerede sig dermed til finalen. I alt var der 5.443 deltagere i Never Sleep konkurrencen og 139.610 check ins på applikationen. Kampagnesitet fik 480.000 page views og mere end 51.000 besøgende. Ud over disse meget tilfredsstillende resultater fik kampagnen en bred PR dækning. I alt skabte kampagnen 25.000 timers direkte brand involvering fra CULTs primære målgruppe.

Se mere