IMPACT

Kunde

FONA

Branche

Detailkæder

Nøgleord

cross-channel e-commerce forretningsstrategi digital webshop QR-koder mobil løsning søgemaskineoptimering filter funktionalitet

Beskrivelse

Hos FONA ønskede man at omstille kæden, og give kunderne en strømlinet købsoplevelse på tværs af kanaler. Det nye fona.dk skulle være et integreret og centralt element i forretningen, og derfor tog vi i tæt samarbejde med FONA fat på en omfattende forretningsmodellering, der identificerede og prioriterede de indsatsområder, der skulle arbejdes med, for at gøre FONA til en fuldblods cross-channel retailer.
Herefter begyndte den tekniske implementering af fona.dk, alt sammen med fokus på at skabe højest mulige konverteringsrater og omsætning. I kølvandet på launch af det nye fona.dk har vi derfor arbejdet intensivt med retargeting og automatiseret styring af Google AdWords kampagner, helt ned på produktniveau – for at sikre højest mulige salgstal og ROI på FONAs investering i den nye digitale platform.
For at fastholde kunderne i deres, ofte langvarige, rejse frem til et køb arbejder vi desuden kontinuerligt med søgemaskineoptimering, ligesom vi løbende konverteringsoptimerer selve sitet.

Resultater

97 % stigning i omsætning Fordobling af antal ordrer sammenlignet med samme måned sidste år Markant fremgang i antal besøgende Markant fremgang i konvertering

Links

www.fona.dk

Se mere