Creuna

Kunde

Metroen

Branche

Transport

Nøgleord

creuna, metroen, website, app, responsive webdesign, responsive design, rutekort, køb billet, Web-design

Beskrivelse

Udfordringerne
Metroen ønsker at blive københavnernes foretrukne transportmiddel. Det stiller ikke blot krav til køreplanen, men fordrer også stor forståelse for folks behov og adfærd. Det kræver også en række driftsikre digitale produkter og services. For Metroturen starter længe før, man stiger på toget. Den starter både, når folk tænder for mobilen for at købe billet, eller ’stiger på Metroen’ på computeren.
Løsningerne
Vi har i flere år været ansvarlige for Metroens digitale kommunikation og udvikling af relevante kanaler. Vores mantra er, at Metroen skal være, hvor forbrugerne er, og at oplevelsen skal være lige så brugervenlig og effektiv som Metroen selv. Hvad enten vi lægger en kommunikationsstrategi, udvikler et nyt website eller laver en app til mobilen.

Resultater

Vores arbejde har forlænget Metroturen ud på en lang række digitale platforme og løsninger. Det har styrket både image og omsætning. Den seneste version af Metro app'en med indbygget mulighed for billetkøb var således tjent hjem efter blot seks uger på markedet, og i dag ligger den mobile Metrostation i lommerne på over 100.000 københavnere.

Links

Metroens website
Metro app'en i App Store
Metro app'en i Google Play

Se mere