NetBooster Agency

Kunde

Opel

Branche

Transport

Nøgleord

Datadrevet marketing, Kampagnesite, Sociale medier, Sponsorering, Events. Opel ville gøre noget unikt for sine fans på Facebook i forbindelse med lanceringen af den nye luksus bil Zafira Tourer. Der skulle der skabes opmærksomhed omkring den nye bil og tiltrække flere potentielle kunder til Opels Facebook side, for at gøre Opels Facebook til en stærk kommunikationskanal, som kan bruges i fremtiden. Kampagnen skulle inkludere et aktiveret sponsorat af Rasmus Seebach,

Beskrivelse

Løsningen blev at Rasmus Seebachs musikvideo “Millionær” blev integreret på Opels Facebookside, således at fans kunne se musikvideoen fire dage før alle andre. Det ville både give de eksisterende fans noget unikt samt skabe viral marketing for de eksisterende fans, så flere blev tiltrukket. Ydermere vises Zafira Tourer i musikvideoen, hvor Ankerstjerne sidder bag rattet og Rasmus Seebach stiger ud af bilen. Der var også en konkurrence om et antal signerede cd’er fra Rasmus Seebach.

Resultater

Allerede efter fire dage var der kommet mere end 10.000 nye fans, og Rasmus Seebachs video blev vist mere end 16.900 gange. Men successen stoppede ikke der, dagene efter fortsatte den stigende fanskare, selvom musikvideoen var distribueret via andre kanaler. Efter ni dage var der 16.000 nye fans og næsten 18.200 visninger af musikvideoen. Kampagnen har givet Opels Facebookside mere aktivitet, og derfor er den et nyt kommunikationstiltag, hvor Opel kan lancere nyheder. Tilmeldinger til nyhedsbrev

Kontaktperson kunde

Steen Davidsen, Marketingchef Opel Danmark

Links

Se hele casen her

Se mere