Vertica A/S

Kunde

Amo Toys

Branche

BtB

Nøgleord

B2B, e-handel, digitalt sælgerværktøj, digital strategi, PIM.

Beskrivelse

Legetøjsdistributøren Amo Toys ønskede at lancere en digital serviceplatform for at bevare sin position i et konkurrencepræget marked.

Den nye platform tilbyder kunderne selvbetjening online og ruster samtidig sælgerkorpset hos Amo Toys til at yde en endnu bedre og mere sælgende kundeservice. Sælgerne har nu opdateret viden om produktsortiment, lagerbeholdning, fragtstatus, priser, sæsonvarer, tilbud og købshistorik og kan dermed rådgive kunderne mere relevant og effektivt.

Der har også været fokus på at skabe en intuitiv og brugervenlig platform, hvor kunderne får adgang til en lang række informationer om alt fra sortiment til information om tv-kampagner på bestemte produkter. Løsningen skaber dermed grobund for mersalg hos kunderne, og dét højner kundeloyaliteten.

Resultater

"Vores formål med webshoppen var at styrke vores sælgere, lette ordreafgivelsen og give vores kunder bedre service og indsigt i produkter, købshistorik m.m. Responsen fra vores sælgere lyder, at webshoppen skaber fundamentet for den ønskede vækst, fordi den styrker vores muligheder for at være proaktive, effektive og kvalitative i vores dialog med kunderne", udtaler Henrik Matthiesen fra Amo Toys.

Links

Læs mere om Amo Toy's løsning
Se andre cases fra Vertica

Se mere