Grønbech

Kunde

hf2net.dk

Branche

Foreninger og organisationer

Nøgleord

PR, B2C, social media, SoMe, Facebook, kampagne, image, uddannelse

Beskrivelse

Med en vellykket Facebookkampagne har Grønbech hjulpet hf2net.dk med at gøre elever og forældre opmærksomme på, at det nu er muligt at gå på hf efter 9. klasse.

På baggrund af en fokusgruppe med eleverne og en voxmeterundersøgelse med forældrene udviklede vi seks Facebook-opslag med af GIF animationer. Animationerne blev målrettet eleverne, elevernes mødre og elevernes far, da vores research viste, at de havde forskellige interesser i uddannelsen. Fædrene fokuserer på jobmuligheder, mødrene på uddannelsesmuligheder og eleverne selv på at få opfyldt deres drømme.

Hf2net.dk er et samarbejde mellem ti hf-institutioner i hele Danmark, som alle har den toårige hf-uddannelse som centralt arbejds- og interesseområde. Grønbech har hjulpet netværket med kommunikation, PR og Public Affairs.

Resultater

Kampagnen endte med at bruge 66 procent af budgettet og have en langt større rækkevidde end forventet. Over 600.000 så annoncerne, som udløste over 16.000 interaktioner og mere end 7.500 klik. hf2net.dk oplevede ”kampagnen var uhyre professionel” og, at ”animationerne virkede rigtig godt. Budskaberne ramte plet, så kampagnen gik rent ind.”

Kontaktperson kunde

Ole Vadmand

Kontaktperson kunde email

ov@hfc.dk

Team

Signe Steffensen & Susanne Lindø

Links

www.hf2net.dk

Se mere