Co+ giver ældremad nyt visuelt udtryk

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Reklamebureau har været på en opgave med at få plasticemballeret ældremad til at se spændende ud.

Har man én gang set et plasticemballeret måltid, vil man vide, at det ikke kalder på at blive afbildet.

Således udfordret har storkøkkenet Det Danske Madhus, som hver dag laver og leverer mere end 10.000 måltider til ældre, haft et reklamebureau på opgaven med at give den visuelle identitet et løft.

”Når man gør sig umage med at lave god mad med ordentlige råvarer, er det ærgerligt, at præsentationen ikke altid yder indholdet retfærdighed. Det ville vi gerne ændre på, og derfor henvendte vi os til Co+,” siger Henrik Solkær, der er adm. direktør for Det Danske Madhus, ifølge en pressemeddelelse.

Bureauet testede forskellige visuelle udtryk blandt en række ældre, som overraskede ved at være friske på det meste og navnlig det mere farverige:

”De interviewede pegede nærmest enstemmigt på den visuelle retning, som i virkeligheden var vores joker. De var helt klart mere til noget, der signalerede livsglæde og hjemmelavede retter frem for frokostdug og frikadeller,” siger kreativ direktør hos Co+ Thomas Bo Nielsen.

Den ældre målgruppe gav imidlertid også Co+ udfordringer i forhold til udarbejdelsen af den visuelle identitet, hvor tydelighed, overskuelig inddeling, større tekst og iøjnefaldende farver blev afgørende faktorer.