Cult inviterer unge med i advisory board

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Energidrikke er populære blandt unge og derfor er det dem og ikke erfarne erhvervsfolk, der skal sidde i Cults nye advisory board.

Når virksomheder knytter et advisory board til sig for at få indspark til den forretningsmæssige udvikling, består disse som regel af erfarne erhvervsfolk.

Hos Cult A/S, der bl.a. producerer Cult Energy, Mokai og Shaker, har man imidlertid valgt at invitere repræsentanter for virksomhedens målgruppe i et Cult advisory board.

“Vores advisory board kommer til at bestå af 10 unge mennesker fra hele landet, som er en del af vores målgruppe, og som bruger vores produkter. Det kan f.eks. være bartendere, håndværkere og studerende. Vi ønsker at være med på de nye ting, og det er det, de unge kan hjælpe os med. De er opvokset og lever i den verden,” siger Henrik Overgaard, der er administrerende direktør i Cult A/S.

Fire gange om året samler Cult sit advisory board for at diskutere forskellige emner som strategi, trends, nye produkter, markedsføringskampagner.

“De skal behandle områder, der er strategisk vigtige for Cults fremtid. Jeg tænker, at der ikke er noget, vi ikke kan spørge dem om. Det er vigtigt, at de kan tænke abstrakt og uden rammer. De kan bidrage med at se verden anderledes, end vi gør. De er født med en mobil i hånden og kender moderne medier ud og ind,” siger Henrik Overgaard, der vil bruge bl.a. sociale medier til at finde egnede kandidater til det nye advisory board.