Her er Danmarks mest værdifulde brands

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Lego topper suverænt ny opgørelse over de mest værdifulde danske brands opgjort i kroner og ører – og der er et godt stykke ned til listens nummer to.

It’s all about the money.

Et stærkt brand er godt, men gode kvalitative målinger ændrer ikke ved det faktum, at virksomheder er sat i verden for at tjene penge.

Med det for øje har den amerikanske konsulentvirksomhed Brand Finance kortlagt værdien af brands verden over og fremlagt sin årlige opgørelse over de mest værdifulde af slagsen målt på kolde kontanter.

I Danmark indtager Lego igen i år en suveræn førsteplads med en brandværdi på godt 50 mia. kr. – vel at mærke en brandværdi, der er mere end dobbelt så høj som Arla på andenpladsen.

Nye på listen er blandt andre Danfoss og Harmonie.

Top 10 over brandværdi i 2017 med sidste års placering i parentes:

1 (1) Lego 50,326 mia. kr.
2 (3) Arla 24,697 mia. kr.
3 (4) Danske Bank 23,844 mia. kr.
4 (2) Maersk 22,501 mia. kr.
5 (5) Pandora 19,230 mia. kr.
6 (6) ISS 12,717 mia. kr.
7 (12) Vestas 10,121 mia. kr.
8 (7) Novo Nordisk 10,068 mia. kr.
9 (14) DSV 5,937 mia. kr.
10 (11) Coop Danmark 9,613 mia. kr.

Se hele Brand Finances danske Top 50 her.