Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Mette Dyhr bliver adm.dir. i lille bæredygtig butikskæde.

I 2014 stoppede Mette Dyhr som adm.dir. for Danske Lotteri Spil. Siden har Mette Dyhr, der er formand for Dansk Annoncørforening, været selvstændig.

Nu tiltræder hun som adm.dir. for Social Foodies, der er en kæde med 7 butikker med fødevarer.

Social Foodies er et fødevarekoncept med produktion og butikker/cafeer baseret på kvalitet, økologi og bæredygtighed.

Kæden blev grundlagt af Thor Thorøe i 2012, og Mette Dyhr har fået til opgave at tage virksomheden til næste niveau.

”Social Foodies har bevist sin bæredygtighed. Danskerne har virkelig taget konceptet til sig og vi er netop blevet kåret til Byens Bedste Søde Sager 2017 af Berlingske AOK. Vi er nu klar til at udvikle os fra at være entreprenører til et endnu skarpere og skalerbart koncept,” siger Thor Thorøe, der tidligere har stiftet Paradis.

Udover Danske Spil har Mette Dyhr en baggrund fra Irma og Synoptik og som selvstændig har hun været rådgiver for start-ups.

Hun siger selv om ansættelsen:

”Social Foodies har en stærk og differentieret position baseret på høj kvalitet og et social økonomisk værdisæt. Virksomheden sætter lige nu agendaen for hvordan man kan tænke i både økonomiske og sociale resultater – og jeg ser et kæmpe potentiale for Social Foodies i Danmark såvel som internationalt.”

Social Foodies har foreløbig syv butikker beliggende i Københavnsområdet og Aarhus. Herudover er Social Foodies engageret i chokoladefabrikken Cocoafair i Sydafrika og samarbejder med sociale væresteder. På tegnebrættet er pt. opstart af en biodynamisk farm i Uganda.

Udover Thor Thorøe, blev Lederne i foråret investor og der er desuden 3 mindre investorer, der har været med fra start.

Mette Dyhr fortsætter uændret som formand for Dansk Annoncørforening.

Kommentarer