Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Det er den anden amerikanske præsidentkandidat, som det danske bureau arbejder for.

Det danske design- og brandingbureau Black, er blevet valgt til at udvikle den visuelle identitet for en republikansk præsidentkandidat.

Bureauet skal udvikle den visuelle identitet for republikaneren Austin Petersen, der i første omgang stiller op til senatet i Missouri.

Det er den anden præsidentkandidat, som Black har fået i folden. I efteråret vandt Black opgaven at udvikle strategi, kampagnedesign og fundraising for Evan McMullin, der stillede op mod Trump og Clinton i staten Utah.

Austin Petersen stillede også op til sidste valg, men blev slået af pinden af New Mexicos tidligere guvernør Gary Johnson.

Denne gang udfordrer han den demokratiske senator Claire McCaskill og en endnu ikke annonceret anden republikansk kandidat, der vil blive udvalgt til august 2018.

For Austin Petersen har Black fokuseret på at udvikle ’et dristigt og genkendeligt’ design, som har et skandinavisk touch kombineret med Austin Petersens slogan og i amerikanske farver.

Udover designets skandinaviske enkelhed har Black brugt de tre røde striber tegnet fra US flag som en måde at fremhæve kampagnens logoer og meddelelser og for knytte dem til kandidatens identitet.

Kampagnen skal bruges på tværs af kampagneplatforme, herunder print, digital, animation, tv, udendørs reklame og kampagnevarer.

De tre kandidater forventes tilsammen at bruge omkring 50 millioner dollars på valgkampen indtil det endelige valg om 18 måneder.

Kommentarer