Danske Spil hyrer eSport-hold

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Endnu et førende dansk Counter Strike-team får nu sponsor-brand på brystet.

Danske Spil’s seneste spilservice, eOddset, hvor hvor man kan odd’se på udfaldet af esport-kampe, indgik i går en kommerciel partneraftale med eSport-holdet Heroic.

Som Bureaubiz tidligere har beskrevet, er eSport et område som flere og flere brands – også uden for gamingverdenen – begynder at se potentialet i.

Brands udenfor gamingverdenen invaderer esport 

I Danmark var det første esport-hold, som sikrede sig en større sponsoraftale, Counter Strike-holdet Team Astralis, der sikrede sig en aftale med Audi.

Audi er oppe at køre over esport

Det er eSport-mediebureauet RFRSH Entertaintment, der står for brand-samarbejdet med de to danske eSport-hold.

CCO hos RFRSH, Jordi Roig, fortæller om samarbejdet:

”Heroic er et af de mest interessante danske brands indenfor eSport lige nu, og aftalen mellem dem og eOddset giver på alle måder mening. Umiddelbart er der tale om klassisk eksponering i forhold til logo på tøj og på holdets sociale medier, men aftalen indeholder også en række content- og aktiveringselementer.”

Jordi fortsætter:

”Her er eOddset og Danske Spil en ideel partner i forhold til det danske marked, og vi er rigtig glade for, at det lykkedes at lande denne aftale, som i sin form og indhold kommer til at have væsentlig kommerciel betydning for Heroic”.

eSport holdet Heroic på besøg hos Danske Spil.

Danske Spil vil udbrede eSport-kendskab

Hos Danske Spil er man også ovenud begejstrede for samarbejdet med Heroic-drengene.

Rasmus Simonsen, som er Danske Spils brand manager for eOddset, udtaler:

”Samarbejdet med Heroic er endnu et bevis på, at vi hos eOddset har store ambitioner om at fastholde vores position som danskernes foretrukne spiludbyder på eSport”.

Simonsen tilføjer:

”Men noget det er mindst ligeså vigtigt er, at vi samtidig er med til at udbrede kendskabet til eSport i Danmark. Det kommer vi til nu, hvor vi allierer os med et af landets bedste og mest talentfulde hold”.

De involverede parter har aftalt ikke at kommentere  på økonomi i aftalen, som i første omgang løber 12 måneder.