Dialogbureau tilfreds med regnskab trods nedgang

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Klausen+Partners’ driftsresultat faldt med 36%. Alligevel er Hans-Henrik Søndersted-Olsen tilfreds.

Klausen+Partners har indleveret et regnskab for 2016, der endte med et driftsresultat på 3,2 mio. kr.

Selvom det er et fald på 36 procent i forhold til året før, er adm.dir. Hans-Henrik Søndersted Olsen tilfreds:

”Jeg er særdeles tilfreds med resultatet, navnlig fordi vi har brugt krudt på at forstærke vores digitale kompetencer med flere nye medarbejdere, så vi nu kan tilbyde kunderne rådgivning om digital marketing på særdeles højt niveau”.

Netop ansættelsen af nye medarbejdere har ført til en øget omkostning. Bureauet er nu oppe på 21 medarbejdere mod 18 året før.

På det faglige plan er man også rigtig tilfreds på bureauet. I den årlige imageanalyse fra MyResearch er man glade for en fjerdeplads i kategorien: Gode til at skabe resultater.

”Vi er da godt tilfredse med at være i Top 4 blandt landets allerbedste bureauer, men vil kæmpe hårdt for at komme i Top 3 allerede i 2017, fordi det er en afgørende måleparameter for os – at bureauet skal levere målbar effekt til sine kunder”, siger Hans-Henrik Søndersted-Olsen.

Han fremhæver desuden, at bureauet vandt flere priser i 2016, både ved Danish Digital Award og ved B2B Award i London.

Nøgletal for Klausen + Partners

  • Bruttoavance 17,4 mio. kr., +1,6 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 872.000 kr., -13 pct.
  • Lønandel 80 (69)
  • Resultat af primær drift 3,2 mio. kr., -36 pct.