Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Danmarks største og ældste digitale pris får nyt navn, der matcher udformningen af trofæerne.

I efteråret kunne Danish Internet Award melde ud, at man både sagde farvel til en partner; goddag til en ny og desuden fik et advisory board.

Nu kommer endnu en nyhed fra Thomas Pries, der blev valgt til formand for juryen i DIA i 2014:

”Danish Internet Award, der har eksisteret siden 2003 får både et nyt navn, ny identitet og ny lokation”.

Det nye navn bliver Diamanten og der kommer dermed nyt logo, nyt design og ny hjemmeside. Samtidig vil arrangementet blive afholdt i den Sorte Diamant.

Den nye identitet er udviklet af WeareAM.

Allerede for et par år siden skiftede man statuetterne til at blive diamanttrofæer.

”Indholdet er det samme: Det handler om digital markedsføring, selvom der selvfølgelig er meget arbejde, der også folder sig ud på andre kanaler. Men payoff’et: Digital First, der blev introduceret for et par år siden, gælder stadig,” siger Thomas Pries og fortsætter:

”Vi valgte Digital First som payoff for at få det digitale øverst på dagsorden og samtidig betyder det, at der kun er een vinder i hver kategori og missionen er lykkedes, synes jeg.”

Hvorfor mener I det blev nødvendigt at ændre navn, når det stadig handler om det digitale?

”Vi hed efterhånden bare forkortelsen DIA og vi synes forkortelser er kedelige. Vi er stadig Danish Internet Award, men navnet Diamanten er mere rent og mere storslået. Derfor.”

Danske Medier er arrangør sammen med Kreativitet & Kommunikation (Kreakom), der er ny partner til dette års arrangement. Samtidig er Dansk Markedsføring stoppet som partner. Ny mediepartner er Bureaubiz.

Diamanten afholdes den 11. maj – som nævnt i den Sorte Diamant – og der er deadline for indsendelse af arbejder den 24. februar 2017.

Kommentarer