Digitalt bureau er gået på jagt efter 3 nye medarbejdere

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En mere utraditionel rekrutterings-indsats, hvor bureauet vil uddele energidrik til pendlere på København H. har tre nye medarbejdere som succeskriterie.

Nej, overskriften er ikke forkert. Hvis Hesehus evner at tiltrække 3 nye medarbejdere gennem en større kampagne, så vil adm. dir. Lars Hedal betragte indsatsen som en succes.

”Vi snakker om software-udviklere, og de er ikke særligt lette at få fat i. Det er et generelt problem i hele landet,” siger Lars Hedal.

At Hesehus så holder til på Fyn, gør det ikke nødvendigvis lettere, og derfor vil bureauet helt konkret i morgen onsdag være synlig på Københavns Hovedbanegård, hvor man vil uddele energidrik til pendlere.

Håbet er, at de kvalificerede udviklere, der bor på Sjælland, Fyn eller i trekantsområdet, men arbejder i København, får øjnene op for, at der i Odense ligger en it-virksomhed, der kan tilbyde job i en udfordrende og varieret hverdag med fokus på den enkelte udviklers potentiale, udvikling og inddragelse.

Baggrunden for indsatsen er endvidere, at bureauet har fået fart på igen efter en periode, hvor man ikke voksede nævneværdigt.

”Vi lagde salgsindsatsen om fra meget canvas og telemarketing til mere fokus på at være synlig og til stede, når kunderne kom i markedet. Der går lidt tid før, man kan se resultaterne, men siden sommer er der kommet skred i det,” siger Lars Hedal og fortsætter:

”Vi har den største ordrebog nogensinde ved indgangen til et nyt år. Det skyldes dels nye spændende kunder men i høj grad også mange nye opgaver fra vores eksisterende kunder. E-handlen boomer – senest eksemplificeret på Black Friday og i den online julehandel, der igen i 2015 slog alle rekorder – og det kan vi tydeligt mærke i efterspørgslen på vores løsninger,” siger Lars Hedal.

Et eksempel på en ny kunde er Danoffice. Hesehus har ca. 70 medarbejdere.