Digitalt leadbureau til Huawei

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Teleproducenten Huawei har valgt det bureau, der skal stå bag en kommende indsats på sociale medier i Danmark.

Den danske del af kinesiske Huawei har været på udkig efter et bureau til at stå for en ”omfattende indsats” på sociale medier, og valget er faldet på Wethink, som teleproducenten i forvejen samarbejder med.

”Vi har afholdt en pitch og valgt det bureau, som vi mener bedst kan hjælpe os med at vokse på det danske mobilmarked. Især den måde, Wethink tænker kreativt på, når det gælder digitale platforme, samt deres fleksibilitet var afgørende for, at det blev dem, vi valgte,” siger senior marketing manager hos Huawei Marie Dam Feldborg ifølge en pressemeddelelse.

Huawei fordoblede i 2016 sit salg af mobiltelefoner i Danmark og havde i december 2016 en markedsandel på 14,3 procent.

Wethinks opgave de næste to år bliver som digitalt leadbureau at hjælpe med at rykke Huawei-brandet yderligere, blandt andet ved at se nærmere på brugernes opfattelse af Huawei som brand, lyder det.

”Vi glæder os til et fortsat samarbejde med Huawei med skarpt fokus på en omfattende SoMe-indsats hen over alle brandets onlineaktiviteter – og til på den måde at være med til strategisk at opbygge et stærkt brand,” siger Patrik Thelin, der er managing director hos Wethink.

Bureauet har løst opgaver for Huawei Danmark igennem de seneste tre år, men skal altså nu være primus motor på at positionere virksomheden digitalt.