DIS/Play bliver en del af AKQA

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

WPP-selskabet AKQA indlemmer DIS/Play i sit globale netværk og gør dermed sit indtog i Danmark

AKQA har de seneste to år åbnet kontorer i storbyer som Sydney, Melbourne, Singapore, São Paulo, Milano, Venedig og London, og amerikanerne har nu også sat København og Aarhus på kortet over deres globale tilstedeværelse.

Med opkøbet af danske DIS/Play har AKQA forankret sig mere solidt i det europæiske marked, og netop Danmark har angivelig været i kikkerten hos WWP’s digitale virksomhed.

AKQA’s adm. direktør Ajaz Ahmed fremhæver ifølge en pressemeddelelse Danmark som intet mindre end ”en af verdens mest indflydelsesrige, elskede og respekterede nationer”.

“Det har længe været et ønske for AKQA at få en base i Danmark, og takket være vores partnerskab med DIS/Play går det nu i opfyldelse. I vores samtaler, der førte til det her partnerskab, stod det hurtigt klart, at DIS/Plays værdisæt er magen til AKQA’s,” lyder det fra Ajaz Ahmed.

Adgang til nye muligheder
Kunder som Google, Nike, Virgin Atlantic, Tag Heuer, BBC og Jamie Oliver gør AKQA til lidt af en kolos inden for WPP-koncernen. Det digitale bureau har 2.100 medarbejdere i 23 studier på tværs af USA, Europa, Asien og Australien, og er bredt anerkendt og hædret for sit arbejde.

“AKQA er de bedste i verden, når det gælder kreativitet og innovation, og vores stærke tekniske kompetencer betyder, at vi helt naturligt passer sammen. Vi er utroligt begejstrede over de muligheder, vores nye partnerskab kommer til at skabe for vores kunder og vores team,” siger Steffen Blauenfeldt Otkjær, der er adm. direktør i DIS/Play.

Dis/Play leverer digitale løsninger til kunder som Ecco, Amnesty International og Vestas, og bureauets 110 medarbejdere får nu adgang til AKQA’s verdensomspændende netværk og ressourcer.