Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

DR3 har lavet en meta-parodi på eksperiment-reklamer, som flyder ind over reklamemarkedet i denne tid. Især &Co og Robert/Boisen er eksponenter for eksperiment-reklamer. Se parodien her.

Eksperimenter er den reklame-trend, der hitter i disse år og det har fået DR3 til at lave en parodi på genren.


Klik på billedet for at se video.

Især to bureauer herhjemme står bag reklamer med eksperimenter: &Co og Robert/Boisen & Likeminded.

&Co står bl.a. bag Momondos DNA film og TV2s film: Alt det vi deler, mens Robert/Boisen senest står bag Spritstiv Speeddate for Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden samt

Head of social and brand activation på &Co, Morten Saxnæs, fortæller til DR, hvorfor eksperimentgenren hitter i disse år:

”Eksperimenterne kommer af en tradition om at tage udgangspunkt i en indsigt om forbrugeren. I disse år ser vi en hel del reklamer, der vil noget mere og ikke bare at sælge. De har noget på hjerte. Her passer eksperimentet ind som form”.

Han fortsætter:

”Med eksperimenterne skruer vi ekstra meget op for engagementet, fordi vi taler til følelserne. Når man rammer folk på følelserne, er det nemmere at sælge. Traditionelt set har vi i Danmark set meget taktisk reklame. V har snakket priser og hvad ting koster.”

Morten Saxnæs fortæller endvidere til DR, at det handler om at fortælle historier rundt om brandet og at man vil komme til at se meget mere af den slags.

 

Se artiklen og andre artikler på DR om reklame her.

 

Kommentarer