Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk
Løven er branchens mest eftertragtede pris. Der er fem film, som eksperterne forudser er stensikkert løve-materiale.

Bureaubiz har sammenlignet Cannes-forudsigelser fra forskellige hjørner af branchen. Det viser sig, at der er enighed om klokkeklare vinderchancer for flere af løve-kandidaterne.

I går blev Leo Burnetts årlige Cannes Predictions Reel vist i Grand Teatret i København. Og med deres 25 forudsigelser er vi ved at være ved vejs ende med forudsigelser og spådomme fra brancheland, i forhold til hvem der løber med løve-statuetter til dette års Cannes Lions.

Tidligere i denne uge udkom Kim ’Bamsen’ Jong Andersen med sine bud på Cannes-vindere og i ugen op til, fortalte sidste års Film Lions juryformand, CCO i Martin Agency Joe Alexander, sine bedste løve-bud til Adweek.

Sidste års Cannes Film Juryformand, Joe Alexander, kom med sine bud på store Cannes vindere i sidste uge.

Vanen tro var Per Pedersen, global kreativ chef hos Grey, tidligere ude end de fleste andre reklamevismænd og -kvinder, da han allerede i slutningen af maj kom med sine ‘100 Hot Contenders’ til at høste løver.

Pedersen har med tiden, ligesom det også gør sig gældende for Burnetts Cannes Predictions, fået lidt af et Nostradamus-rygte i forhold til at udpege de indsendelser, der rent faktisk ender med at forlade det sydfranske med ædelmetal i bagagen.

Momondo og TV2 overset internationalt
Når man kigger på de predictions, hvor afsenderen ikke har dansk islæt, er det slående at berømmede kampagner som Momondos ‘DNA Journey’ og TV2’s ‘Alt det vi deler’, som &Co. står bag, ikke fremhæves sønderligt – understreget ved – at de heller ikke var at finde på Leo Burnetts Cannes Predictions Reel.

Kim Jong Andersen og Per Pedersen har dog begge danske film med i deres samling af vinderbud.

Både Kim Jong Andersen og Per Pedersen tror på, at de danske bidrag kan gøre sig gældende i løve-striden.

Efter en sammenligning af de forskellige ekspert-forudsigelser, har Bureaubiz fundet de fem kampagnefilm, der samler vandene og spås de største vindermuligheder af førnævnte branchefolk.

Hvis du kun vil se kommende vinderfilm, inden løverne slippes løs i Cannes, så skal du se disse film:

State Street Global Advisors, “Fearless Girl”
McCann, New York

Transport Accident Commission, “Meet Graham”
Clemenger BBDO, Melbourne

Sandy Hook Promise, “Evan”
BBDO, New York

Geico, “Condensed Ads”
The Martin Agency, Richmond

Nike, “Unlimited Stadium”
BBH, Singapore

Kommentarer