Gigtforenings nye logo står med prikker

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det lille og nye designbureau, Studio C, står bag en ny identitet til Gigtforeningen.

Mit navn, det står med prikker. Den sætning hører normalt påsken til. Men den kan nu også bruges af Gigtforeningen, der har fået nyt logo.

Foreningen har hyret Studio C – et mindre og nyere designbureau stiftet af Thomas Rye Dinesen og Emil Hartvig Andersen – til at designe det nye logo.

Resultatet er blevet et logo præget af punkter.

”Fra starten har tanken været at skabe et mærke, der besidder en klar optimisme og derigennem udtrykker et ønske om at forbedre tilværelsen for de mange mennesker med gigt. Det nye mærke tager udgangspunkt i fortællingen om forbedret bevægelse og mobilitet,” siger creative director Emil Hartvig Andersen fra Studio C og fortsætter:

“Det er skabt af punkter, der i bevægelse fungerer som led og tilsammen udgør et G. Det grafiske udtryk med én form skabt af flere er også en fortælling om inklusion og det faktum, at Gigtforeningens medlemmer ikke deler den samme lidelse, men repræsenterer mere end 200 forskellige gigtdiagnoser.”

Netop bredden i Gigtforeningens virke fremhæves af foreningen selv.

”Vi har ønsket et logo, der symboliserer, at gigt rammer mange, og at vi hos Gigtforeningen favner alle med ledsmerter,” siger Gigtforeningens direktør Mette Bryde Lind og fortsætter:

”Vores mål er, at vi også visuelt fremstår som en ambitiøs, moderne og engageret organisation. Det, synes jeg, er lykkes med det nye logo. Logoet afspejler på den måde Gigtforeningens identitet.”

Studio C er et godt to år gammelt designbureau. Thomas Rye Dinesen var tidligere chef for 1508’s designbureau, Liebling. Emil Hartvig Andersen har en fortid hos e-Types.