Grey samler bureauer og ansætter ny direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den nye topchef er fundet hos et mediabureau. Samtidig bliver svensker det fusionerede bureaus kreative direktør og en del af ledergruppen.

For ikke så lang tid siden kunne Bureaubiz fortælle, at Grey København og Uncle Grey blev samlet i et fælles selskab.

Men det var en juridisk konstruktion – de to bureauer skulle fortsætte som selvstændige brands.

Det skal de ikke mere. Nu samler man organisationen under det fælles navn UncleGrey, og man har i den sammenhæng ansat en ny adm. dir. til at lede bureauet.

Der er tale om Carats Århus-direktør Rolf Bach Christensen, der får titel af adm. dir. og får et skrivebord i både København og Århus.

Samtidig har man forfremmet svenske Jimmy Blom som ved indgangen til i år begyndte hos Grey København. Han kom fra Grey London, og sammen med Anders Baudry udgjorde de en del af bureauets ledelse.

Nu bliver han så det fusionerede bureaus kreative direktør og vil indgå i ledergruppen sammen med Grey København direktørerne Carsten Bülow og Peter Ferslew og Uncle-direktøren, Lars Samuelsen.

Sidstnævnte får titel af Strategic director og digital chef. Carsten Bülow bliver chef for Operations – d.v.s. bl.a. kontakt.

Peter Ferslew får en lidt pudsig titel af vice chairman. Han skal lede en ny retail-enhed, som kommer til at foregå under Grey København navnet (det har ikke noget med tidligere Grey-formand Carl Erik Kjærsgaards nye rolle. Han opererer i WPP-regi).

Derudover vil Peter Ferslew også have ansvaret for produktions-selskab 100 Percent Film, der juridisk er lagt under Grey Denmark.

Den lidt pudsige titel hænger sammen med, at hans rolle er lidt anderledes i forhold til den samlede organisation, men han indgår i ledergruppen på lige fod med de andre tre.

Alle fire refererer direkte til Rolf Bach Christensen.

Han har 10 års ledelseserfaring fra Carat, og valget af en mediabureaudirektør til at lede et kreativt bureau hænger sammen med at se bredere på kombinationen af medier og reklame.

“Den digitale tidsalder åbner stadig nye muligheder for mere præcise og målbare kommunikationsstrategier, og min erfaring med medier og kommunikationskanaler sammen med UncleGreys kreative ekspertise vil forhåbentlig være en vinderkombination,” siger Rolf Bach Christensen.

Fra London kommer der følgende udtalelse fra David Patton, direktør for Grey EMEA:

“At kombinere det bedste fra Grey København med det bedste fra Uncle og derved skabe UncleGrey vil gøre os i stand til at præsentere en meget stærk og alsidig bureaustruktur i Danmark. Ansættelsen af Rolf som CEO er et vigtigt skridt for UncleGrey, og det viser vores vilje til at levere top-fokus på alle fronter: Kreativitet, planning, service og værdi for kunderne.”

Fusionen har reelt været under forberedelse i et godt stykke tid. I første omgang som en juridisk konstruktion siden 1. januar.

Hos Aegis beklager adm. dir. Lars Bo Jeppesen nyheden om, at Rolf Bach Christensen forlader bureauet. Han skal nu i gang med at finde en afløser som leder af afdelingen i Århus.