Hummel vælger bureau til webshop

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter en pitch blandt en håndfuld bureauer, er et digitalt bureau nu udvalgt til at stå for sportsbrandets webshop i samarbejde med et it-konsulenthus.

Efter en pitch med en håndfuld bureauer, har Hummel valgt et bureau til at designe sports-brandets nye webshop på internationalt plan.

Den nuværende webshop er lavet in-house, men nu har man valgt Heyday til at designe et online univers, ”hvor forbrugeren på en bekvem og spændende måde præsenteres for produkter, sponsorater og firmaet bag”.

Heyday skal stå for webshoppen til btc-segmentet og bureauet skal samarbejde med it-konsulenthuset Norriq, som Hummel bruger til btb-segmentet.

Udviklingen af den nye webshop er et vigtigt led i den digitale strategi som skal nå internationale forbrugere og øge omsætningen online. Lau Vesterdal, E-commerce Manager hos Hummel siger:

”I Hummel mener vi forbrugerne skal have en unik oplevelse med vores produkter, hvad enten de møder dem online eller har dem i hånden. Vores digitale univers skal berige produkterne, ved f.eks. at tilføje designernes tanker om produktet, historiske referencer eller hvordan produktet er en del af en kampagne for et socialt projekt”.

Han fortsætter:

”Vi vil folde vores brand rundt om produkterne og overraske forbrugerne med ny viden om Hummel. Når det gøres godt, støtter det også forbrugeren i deres køb, hvad enten det er i en butik eller brandshop. Vi fandt, at Heyday har indsigten og evnerne til at skabe det visuelle univers som forbrugerne vil nyde og vi glæder os til at byde folk indenfor senere i år.

Ny adm. dir.
Hummel har for nylig ansat Allan Nielsen, der kommer fra Bestseller og ifølge Hummel skal ses som en oprustning på den digitale front.

Således skriver man i pressemeddelelsen:

”Skiftet varsler nye tider i en koncern, der gradvist har øget sin online tilstedeværelse og som nu satser internationalt.”