HusCompagniet har valgt digitalt bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Pentia blev valgt foran to andre bureauer til at udbygge HusCompagniets digitale tilstedeværelse.

HusCompagniet, der er ejet af EQT, har vækst på agendaen, både i forhold til nye geografiske markeder og i forhold til at vækste den digitale forretning.

Derfor har man udover mediabureauet MEC og det grafiske bureau Vahle+Nikolaisen valgt et digitalt bureau til at udvikle og realisere HusCompagniets digitale visioner.

Det blev Pentia, der blev valgt foran Cabana og Lifted.

”Vi vil gerne i dialog med vores kunder så tidligt som muligt – og ved at udbygge vores digitale tilstedeværelse, inviterer vi potentielle kunder indenfor tidligere i inspirations- og købsprocessen. Den udvikling skal Pentia hjælpe os med at realisere,” siger Mikkel Simonsen, Head of Digital Marketing hos HusCompagniet.

Udvikling af digitale touchpoints

Samarbejdet med Pentia kommer til at involvere en lang række af Pentias digitale kompetencer inden for strategi, UX, design og implementering.

Det digitale fundament bliver baseret på Sitecores Experience platform.

Business Development Director hos Pentia, Hans von Haffner, som har været tovholder på sagen, beskriver HusCompagniet som en drømmekunde:

”HusCompagniet er meget visionær på det digitale felt, og har fokus på at styrke forretningen via digitale touchpoints, så potentielle og eksisterende kunder bliver mødt med relevant indhold og får den hjælp eller inspiration de søger, f.eks. via virtual reality. Det ser vi fremt til at være en del af, og ikke mindst til at skabe resultater sammen,” siger han.