Ny konkurrent vil adskille sig kreativt fra Interflora

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Dansk Supermarked lægger sig med sin nye onlineblomsterbutik ikke i Interfloras kreative slipstrøm. Forskellige produkter, forskellig markedsføring, lyder det fra bureauet bag Flowrs reklamekoncept.

Med Robert/Boisen og siden Brandhouse ved reklameroret har Interflora i en årrække høstet hæder og anerkendelse for sine kreative kampagner. I den ene reklamefilm efter den anden har Interflora skiftevis både stilfærdigt, melankolsk og med humor vist, hvor svært det kan være at få vist sin kærlighed, og konceptet har vist sig både langtidsholdbart og succesfuldt.

https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI

Nu har Interflora fået konkurrence, i hvert fald på blomstersiden. Dansk Supermarked vil med Flowr.dk konkurrere direkte på onlinebestilling af blomster, men har ingen intention om at konkurrere med Interflora på kreativ kommunikation.

Dansk Supermarkeds Jakob Nørgaard fortalte forleden Bureaubiz om, hvordan man med Flowr mener at adskille sig fra Interflora med et anderledes produkt og koncept, og detailkædens faste reklamebureau, Envision, uddyber nu over for Bureaubiz:

”Dansk Supermarked har med Flowr prøvet på at få en anden stil og et andet udtryk, hvor man gerne vil være lidt mere dagligdags og nede på jorden. Reklamekonceptet går altså lidt den modsatte vej, netop for at signalere at vi har at gøre med et andet produkt,” siger Chris Hvidberg, der er Envisions kreative ansvarlige på Flowr-kampagnen.

Flowrs kreative koncept folder sig ud under den overordnede paraply ’Mere end blot en tanke’, og kampagnen er skudt i gang med en tv-reklame efter det kreative koncept ’Hvorfor sende tanker, når du kan sende en smuk buket fra flowr.dk’.

”Vi er gået til opgaven ud fra en indsigt om, at mænd er vilde med deres kvinder, men at primært mænd godt kunne være bedre til det der med at købe en buket. Flowr skal være med til at gøre springet fra tanke til handling lidt kortere, fordi det er nemt og transparent at købe blomster via flowr.dk,” siger Chris Hvidberg.

Reklamefilmen, som er lavet i samarbejde med U Itch I Scratch på både tv og web, understøttes af eksempelvis bannerannoncer og spots på Spotify og af interne lanceringsmaterialer til Dansk Supermarked Group.

På de sociale medier ønsker Dansk Supermarked og Envision at involvere brugerne og har på Facebook lagt ud med konkurrencen om en specialdesignet buket blomster. Der varsles flere kampagner i forårets løb – ganske som Interflora er på vej med en ny og efter eget udsagn stor film.