Jesper Isholm: Kreativitet kræver tillid

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Jesper Isholm, Subseros nye – og første – kreative direktør fortæller i denne video lidt om, hvad der skal til for at skabe kreative løsninger.

Når Jesper Isholm skal svare på, hvilken forskel han nu skal til at gøre som Subseros nye og første kreative direktør nogensinde og hvad der skal til for at skabe gode kreative løsninger, vil han gerne starte et andet sted:

“Subsero er et bureau, som ved mere, end de tror. På den måde forstået, at der i alle faser måles på alle løsninger for hele tiden at kunne optimere og tilegne sig ny viden, hvilket jo er helt essentielt for at kunne nå nutidens (og fremtidens) komplekse forbrugere så effektivt som muligt. Dette betyder, at man kan udvikle de kreative løsninger på et solidt og velovervejet fundament af viden – ikke bare gode mavefornemmelser.”

Og netop dét at kende kundens kunder er sammen med de stærke kunderelationer en helt essentiel forudsætning for at skabe de bedste og mest innovative kreative løsninger, mener Jesper Isholm.

“Viden og ansvarlighed skaber tillid. Og netop tillid er for mig nøgleordet i enhver stærk kunderelation. For når en kunde er 100% sikker på, at man som bureau altid sigter efter at gavne deres forretning og deres brand, har man mulighed for at udvikle de allermest innovative og såkaldt ‘modige’ kreative løsninger. Men det kræver altså en hel del tillid at turde være modig – lidt krøllet formuleret”, siger Jesper Isholm og fortsætter:

“Som udgangspunkt vil min tilgang aldrig være blot at levere en god kampagne, men at løse en udfordring, indfri et potentiale eller opfylde en anden given strategisk målsætning på kundens vegne. Herefter ser vi så på, hvad der skal til for at nå i mål på den mest effektive måde. Ofte er det jo så en kampagne, men det kan ligeså vel være en digital service, en PR skabende event, en produktudvikling eller noget helt femte. Det væsentlige er at aktiviteten skaber mest mulig værdi for dem, den skal ramme – og dermed for vores kunde og deres brand.”

Som man også kan høre i videoen, skal Subsero ud at hente flere medarbejdere, både kontaktfolk og kreative, selvom man faktisk allerede har oprustet her det seneste år. Og netop dét at kunne sætte holdet, har også trukket Jesper Isholm til Subsero.

“Det er helt klart en væsentlig årsag. Det er jo interessant fra start at kunne være med til at præge udviklingen. Og at være med at at se på, hvordan vi fremadrettet kan opruste med de helt rigtige kompetencer for at imødekomme den store tilgang af nye kunder med mange forskellige nye behov – og dermed masser af spændende muligheder.”