Af FiG

Eller rettere – det vil et nyt firma, som den jyske købmand har investeret i. Konceptet bygger på, at forbrugere kan melde sig og vælge hvilke reklamer de gerne vil se – og få betaling for dem, de ser.

I slutningen af maj går en ny medie-platform i luften, der sigter på at give en helt anderledes form for eksponering af reklamer.

Firmaet hedder Eovendo og er blevet til via en investering fra en af Danmarks bedst kendte annoncører, Lars Larsen.

Eovendo består af et lille stykke software – en type afspiller. Det hele virker uden browser, og det eneste Eovendo kræver, er adgang til internettet. Programmet giver brugeren en notits, når der er en reklameblok klar. Afspilleren, som downloades på computeren, minder om en Skype-klient. Afspilleren sørger for, at det hele ligger klar til afspilning, når det passer brugeren.

Brugerne vælger selv, hvilke reklamer som de ønsker at se. De bliver herefter belønnet for deres vurderinger af hver reklameblok. Brugerne vælger desuden selv, hvor og hvornår de ønsker at se deres helt unikke reklameblok. De første 25 kroner, som brugerne optjener, skal doneres til en af fire velgørerende organisationer efter brugerens valg.

Eovendo er stiftet af Nicolas Ibenforth og Martin Østergaard.

“Jeg har investeret i Eovendo, da det er et virkeligt godt bud på, hvor annoncering bevæger sig hen i fremtiden – hvor kunderne bliver mere involverede i markedsføringen. De traditionelle tv-reklamer får nyt liv med Eovendo platformen og den mere direkte kontakt mellem annoncør og kunde er en spændende udvikling og en rigtig god idé,” siger Lars Larsen fra JYSK.

Eovendo har desuden allieret sig med erfarne medie og onlineeksperter. Således er Svenn Dam projektdirektør og tidligere direktør hos Microsoft, Jens Storm Lernø er med som rådgiver.

“Eovendo kombinerer det bedste fra tv-mediet og det bedste fra internettet Og brugeren kan se præcis de reklamer de har lyst til, når de har lyst. Men det er ikke kun brugerne som får gavn af Eovendo. Annoncørerne er i tillæg garanteret en 100 pct. opmærksomhed fra de dedikerede brugere,” siger Svenn Dam, som er projektdirektør i Eovendo.

Nicolas Ibenforth har fået rollen som adm. direktør i selskabet:

“Eovendo er en interaktion mellem annoncør og forbruger. På Eovendo vælger brugerne selv at deltage, og i retur for opmærksomheden tilbyder Eovendo brugeren mulighed for at modtage betaling. Det optjente beløb indsættes på en PayPal-konto og kan fx bruges til de micro-betalinger vi kender fra iTunes eller dagbladene,” siger Nicolas Ibenforth.

 

Kommentarer

  1. “See ! Lissoma Larsen han elsker si dyner
    ou fjer
    Jaa ssaa ser je relaklamer og tjener lit mer