McCanns nye direktør har landet sin første kunde

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Tobias Smidth-Fibiger tiltrådte d. 1. oktober og kunne få måneder senere notere en kundegevinst i form af et produkt fra et ret kendt dansk brand.

Sidste oktober trådte Tobias Smidth-Fibiger ind af døren hos McCann Copenhagen som bureauets nye CEO. Et par måneder senere kunne han så skrive en ny kunde på listen:

Tivolis online spil produkt, Tivoli Casino, der blev vundet i en pitch.

Selvom det er en opgave, der næppe vil indebære en fuldstændig genrejsning af bureauet, så er Tivoli et godt brand til et bureau og den symbolske betydning af at vinde en pitch er stor.

Det er også gået stærkt med at komme i gang. Bureauet er allerede debuteret med en ny kampagne-platform og en ny film under temaet ‘Hvor heldig har man lov at være.

https://www.youtube.com/watch?v=Get57byUcYY

“Tivoli er de seneste år gået fra at være en udpræget sæsonvirksomhed til helårsvirksomhed. Det har bl.a. betydet en udvidelse af en række nye forretningsområder som bl.a. digitale spil, Tivoli Puzzle, TivoliCasino og restaurant virksomhed udenfor Tivolis mure mm.,” siger Martin Lerby, der er general manager for TivoliCasino.

McCann er alene hyret til Tivoli Casino, og bureauskiftet er bl.a. begrundet i, at “Vi har løbende behov for fornyelse og nye reklame universer. Det er altid sundt.”

“McCann stiller med et kompetencemæssigt bredt funderet hold. Derudover har bureauet oprustet kraftigt på de sociale medier, som fylder mere og mere for os. De kom med et kreativt forslag på reklameunivers som kan bruges både på TV og i de digitale kanaler som udgør en større del af vores markedsføring,” siger Martin Lerby.

Han vil ikke uddybe planerne fremadrettet ud over, at “der er mange ting i pipeline – mere vil vi ikke afsløre her og nu.”

Kreativt ansvarlige på den nye platform har været Cliff Kagawa og Silas Jansson, der har været hos bureauet i adskillige år, men som Tobias Smidth-Fibiger har gjort til kreative direktører.