Mediacom vil fortælle flere historier

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Mediacom har oprustet kommunikativt og hyret Bureaubiz-journalist Peter Engholm ind for at fortælle de gode historier om… ja, Mediacom.

Alt imens de traditionelle medier lider en hård medfart, henter stadig flere private virksomheder assistance hos journalistiske kræfter. Det gælder også i bureaubranchen, hvor eksempelvis IUM i 2015 ansatte Per Fanefjord Laursen fra Mediawatch.

Nu har Mediacom ansat en journalist i skikkelse af Peter Engholm, der i 2008 var med til at stifte Bureaubiz og forinden har skrevet om bureaubranchen for både Markedsføring og Børsen.

Peter Engholm tiltrådte i Mediacom den 1. februar og skal hjælpe bureauet med at blive bedre til at kommunikere dets egne historier til blandt andre kunderne:

”Vi skaber værdifulde relationer for vores kunder. Denne opgave er vi fuldt koncentrerede om. Det nye er, at vi skal være mere offensive til at kommunikere vores resultater og kompetencer – blandt andet til inspiration for vores kunder. Det bliver Peter Engholms primære opgave at få fortalt disse historier,” siger Mediacoms adm. direktør Morten Kristensen.

Det gælder, påpeger han, både Mediacom, bureauets kreative enhed Mediacom Beyond Advertising og Mediabroker

I fagjargon taler man om at springe over på ‘den anden side af skrivebordet’, når man går fra at være journalist på et medie til at være ansat som virksomhedskommunikatør.

Det spring har Peter Engholm, som er 49 år og uddannet fra Journalisthøjskolen i 1993, nu taget efter snart 25 år i branchen.

”Med mig fra Bureaubiz tager jeg det journalistiske håndværk, branchekendskabet og iværksætterånden. Der skal betrædes nyt land – i selskab med 115 Mediacom-kolleger. Det er spændende, og jeg har glædet mig til at komme i gang,” lyder det.