NextM-konference vokser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

GroupMs konference: NextM går ind i sin tredje sæson med flere hovedtalere og kvadratmeter og med eksport af konferencekonceptet. Samt en nyskabelse: Man kan bogstaveligt talt få teknologien ind under huden.

Når GroupNextM løber af stablen den 5. og 6. april på Terminalerne i København, vil det i konferencens tredje år være med endnu flere hovedtalere og kvadratmeter end de foregående to år.

Samtidig er konferencen blevet en eksportvare. Sidste år kom Stockholm med og i år er Helsinki også kommet på landkortet og endnu flere lande er i pipelinen:

”NextM har i funktion og hele event-oplevelsen ramt et behov i markedet, og det har udlandet bemærket. Vi kom sidste år til Stockholm, og i år har Helsinki netop lanceret NextM 2017. Helsinki var en succes, og Stockholm vokser voldsomt. NextM kører som et andet cirkus mellem de nordiske byer med 130m3 gods. Interessen fortsætter, og der er konkrete diskussioner om NextM-konferencer i en lang række europæiske lande,” siger Mikkel Hagedorn, head of innovation hos GroupM.

Formålet med konferencen er at introducere marketingbranchen for de muligheder, teknologien giver og i år bliver det helt bogstaveligt, at man kan få teknologien ind under huden.

Blandt andet vil man kunne få skudt en NFC-chip ind i hånden. Det gør det muligt at ankomme til konferencen som menneske og forlade den som cyborg, som GroupM skriver i en pressemeddelelse.

Blandt hovedtalerne på dette års konference er:

  • ‘Verdens mest sete sikkerhedsekspert’ Mikko Hypponen fra f-secure
  • Cyborg-aktivisten Aral Balkan fra In.die
  • Opfinder og skaber Rebecca Fiebrink, der har demokratiseret machine-learning gennem sit open source-software Wekinator
  • Opfinder Dr. Kate Stone, der printer digitale egenskaber ind i papir
  • Blockchain-eksperten Nic Hodges fra News Corp Australien

 

Læs mere om konferencen her.