Nørgård Mikkelsen ændrer profil

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauets nye logo skal udtrykke evnen til at se problemstillinger fra nye vinkler. Nørgård Mikkelsen præsenterer samtidig et regnskab med en vækst på 9 procent på den primære drift.

Nørgård Mikkelsens røde pil er 50 år gammel og har fulgt bureauet siden start. Derfor er det ikke sådan lige at udskifte den visuelle identitet ud, som bureauet netop har gjort. Men man havde behov for at finde et nyt udtryk, der viser, hvad man kan tilbyde kunderne:

”Hvis man skal skabe stærke, dynamiske brands, skal det ske i samspil med kunderne, og det betyder, at man hele tiden skal være proaktiv og opmærksom på nye kundebehov. I Nørgård Mikkelsen er vi specialister i at udvikle og opbygge dynamiske brands og hjælpe kunderne med at se brandet i nye perspektiver. Derfor har vi – trods stærke følelser for vores røde pil, som har fulgt os siden starten for 50 år siden – valgt at tage et markant skift til en ny profil og et nyt logo, der udtrykker evnen til at finde løsninger ved at se problemstillinger i nyt perspektiv og fra nye vinkler,” siger Erik Laumand, CEO.

Det nye logo er udviklet af Nørgård Mikkelsen selv og med baggrund i den hollandske kunstner Eschers ideer og leg med perspektiver. Hans arbejde udtrykker umulige objekter – opdagelsen af uendelighed, symmetri og perspektiv.

Erik Laumand fortsætter:

”Hvor et godt brand tidligere primært var et kvalitetsstempel, så er stærke brands i dag meget dynamiske, og bygges i det rette samspil imellem produkt, service, oplevelser og kommunikation, som alt sammen er med til at bygge en langtidsholdbar relation med kunderne.

Nørgård Mikkelsens nu hedengangne logo.

Stabilt regnskab 

Nørgård Mikkelsens netop indleverede regnskab for sidste år viser en vækst på 9 procent på den primære drift. I 2012 var resultatet 466.000, mens det de seneste fem år har ligget markant højere, nemlig i spændet mellem knap 7 og knap 9 mio.

”Vi befinder os i en branche i transformation, og derfor har vi i de sidste fire-fem år udviklet og bygget på en vækstplatform for fremtiden. Vores resultat i 2016 bekræfter, at vi har valgt den rigtige vej – at det er lykkedes os at blive konkurrencedygtige på de ydelser, som kunderne vil have, siger Erik Laumand og fortsætter:

 ”Jeg er først og fremmest glad for resultatet, fordi det beviser, at vi er på rette vej. Og så er jeg specielt stolt af tre grunde: At vi for alvor har fået os etableret med succes i København, at vi har udviklet vores digitale kompetencer og omsætning markant, og at det er lykkedes os at tiltrække innovationsopgaver fra både eksisterende kunder som Kohberg Brød, Inspiration og Fynske Bank samt fra nye kunder som Arla, Merrild og Coop.”

Nøgletal for Nørgård Mikkelsen

  • Bruttoavance: 71,3 mio. kr. +6,4%
  • Resultat af primær drift: 9,9 mio. kr. +9%
  • Bruttoavance pr. medarbejder 891.000 +6,4%
  • Lønandel 66 (65)