Nystartet bureau hyrer ny direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Ask Hybel stoppede i efteråret hos Advice Digital for at få en tænkepause. Nu har han så fundet et nyt virke.

Cope blev i januar startet af web-bureauet Moc med det formål at fokusere på content strategy. Tre medarbejdere hos Moc blev tilknyttet Cope.

Nu udvider man så med en Director of Strategy & Communication. Der er tale om Ask Hybel, som i efteråret forlod Advice Digital for at få en tænkepause og bruge tid på sit nyfødte barn.

Han forlod bureauet med et åbent sind over for, hvad han skulle lave efter tænkepausen.

“Om det så bliver som konsulent, for et produkt, for en sag, i mit eget eller noget helt femte, det må tiden vise,” lød det på Bureaubiz.

Det blev altså noget helt femte.

“Jeg har valgt at indgå et samarbejde med Cope, fordi jeg mener, at markedet er klar til et specialiseret content strategy-bureau. Jeg tror, at den succesfulde digitale forretning i fremtiden kommer til at centrere sig om den rette strategi for produktion og håndtering af indhold på tværs af platforme – hvilket netop er Copes speciale,” siger Ask Hybel.

Copes fokus er at hjælpe virksomheder med at håndtere store mængder indhold på tværs af platforme. De vil hjælpe med det mentale, organisatoriske og teknologiske skift, der oftest skal til, for at en organisation holder op med at tænke indhold ét projekt ad gangen.

“I web- og kommunikationsbranchen har vi længe talt om indhold på tværs af kanaler, men i virkeligheden er det de færreste virksomheder der udnytter deres fulde potentiale ift. at samtænke indhold. En omstilling som Ask skal hjælpe vores kunder med, så de reelt får muligheden for at realisere en multi-kanal-strategi,” siger partner i Cope og Moc, Rasmus Skjoldan.

Cope fungerer i praksis som selvstændigt bureau, men er ejet af udviklingshuset Moc. Begge virksomheder ligger på Grønningen i København.