Nyt mediabureau-brand i Danmark

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Mediabroker ændrer navn til m/Six. Målet er at blive blive det mest digitale mediabureau i Danmark.

GroupMs teknologi- og marketing- konference, NextM danner rammen for en lancering af et nyt mediabureaubrand.

Nyt og nyt er måske så meget sagt. GroupM åbnede m/Six i 2012 i London og nu er turen kommet til København og Aarhus, hvor m/Six bliver det fortsættende navn for Mediabroker. Men det er mere end blot en navneændring, siger Lasse Storgaard, COO:

”Vi har de seneste to år gennemført en omfattende omstrukturering af bureauets kompetencer, Men m/Six er mere end blot en rebranding af Mediabroker. Vi har reelt nærmet os m/SIX, hvad angår tilgangen om, at digital, data og teknologi skal spille sammen med kreativitet – og omvendt; at kreativitet i høj grad skal være datadrevet. Samtid er vi en størrelse bureau, hvor vi kan agere meget agilt.”

Målet er at blive ’det mest digitale mediabureau herhjemme’, og CEO Peter Ottesen siger om ambitionen for bureauet:

”Vores ambition med m/SIX er at være på forkant med data og digital og omforme det til forretningsudvikling for vores kunder. Vi er i en branche med rigeligt med data, men vi ser ikke tilsvarende med indsigt. Og helt centralt er netop evnen til at omsætte målgruppe-indsigt til kommunikation.”

Mediabroker har eksisteret på det danske marked de seneste 15 år og har i dag 30 medarbejdere i København og Aarhus. Lanceringen af m/Six er en mulighed for at gå tilbage til udgangspunktet, siger Peter Ottesen:

”I begyndelsen blev vores bureautype kaldt et formidlingsbureau, siden et mediabureau, og nu er vi på sin vis tilbage til udgangspunktet – budskaber til målgrupper. Vi tænker mennesker før medier, og vi siger i stigende grad farvel til medier som begreb, for det digitale er jo i dag ikke media. Det er ikke én kanal, men derimod en rejse. Og det minder om den klassiske direct disciplin, altså 1-til-1 kommunikation,” siger Peter Ottesen.

Udover m/Six består GroupM af MediaCom, Maxus, MEC, Mindshare, Intelligence Group og Xaxis – med i alt 450 ansatte i Danmark.