“One-man-band” skaber kampagne til 6 lande

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Kenneth Tram har sat familie og venner i spil i en kampagne for Quooker til seks lande.

Kenneth Tram er en driftig herre – så driftig at han i de sidste par år ikke rigtig har haft tid til sit lille reklamebureau, Lakremebureauet.

Det skyldes, at han har arbejdet på lanceringen af Phoamy, der er et produkt til at fjerne vindstøjen, når man taler i mobiltelefon.

Men når nu, der er kunder, som alligevel banker på døren, så kan det være svært at sige nej. I hvert fald kunne Kenneth Tram ikke gøre det, da han fik en hollænder i telefonen.

Det gælder armatur-brandet Quooker, hvor den hollandske CEO gerne ville have hjælp til lanceringen af et nyt produkt. Quooker er bedst kendt for ikke bare at rumme koldt og varmt vand, men også kogende vand, og nu havde man så suppleret med en udtræksslange.

Resultatet er blevet en kampagne med fem film, som var meget effektive i Holland, og som netop også er gået i gang i Danmark. Herudover skal den bruges i fire andre lande.

LakremeBureauet er et “One-man-band” – men i dette tilfælde er det desuden noget af et familieforetagende.

“Min kone, mine børn og jeg selv medvirker i filmene, da vi har en Quooker Flex i vores køkken, fordi vi fungerer som testpersoner, inden Quooker introducerer nye produkter. Derfor kunne børnene let og naturligt betjene det avancerede armatur og var i forvejen fortrolige med installationen, der altså sørger for bulderkogende vand på et splitsekund,” siger Kenneth Tram, som også selv har skrevet speaken – men dog ikke indtalt den.

Ud over familien har han også været flittig bruger af vennekredsen.

“Filmene er produceret af Frame by Frame, skudt af min ven Jens-Jakob Thorsen og instrueret af Jonas Elmer. Musikken er komponeret af min ven Mats fra Sonify,” siger Kenneth Tram og tilføjer:

“Og bedst af alt er, at kampagnen i Holland har været så effektiv, at de på det hollandske marked gik i restordre – nu er jeg naturligvis spændt på at se, om effekten bliver den samme i Danmark.”

Phoamy arbejder han fortsat på. I efteråret søgte han kapital i Løvens Hule på DR1 – men måtte gå hjem med uforrettet sag, selvom han fik stor ros for præsentationen.

Siden er det dog lykkedes at få gang i salget af Phoamy’er med firmalogo på uden hjælp fra investorer.