Politikersøn i nyoprettet lederstilling

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Uffe Elbæks søn, Frej Elbæk, tiltræder nyoprettet stilling som kommunikations- og marketingchef hos Ironman.

Frej Elbæk, politikeren Uffe Elbæks søn, skal fra 1. marts være marketing- og kommunikationschef hos Ironman i Skandinavien, Polen og Baltikum.

Her får han ansvaret for at markedsføre Ironmans stævner, mesterskaber og motionsevents i Skandinavien, Polen og Baltikum. Det er events som bl.a.KMD Ironman Copenhagen, Velothon Series i cykling og den OL-kvalificerende World Triathlon Series.

Det skriver han selv i en opdatering på Facebook, hvor han fortsætter:

“Muligheden for at kombinere kommunikation med sport på allerøverste hylde er en mulighed, du måske kun får hvert 10. år. Og jeg kunne derfor heller ikke takke nej. På papiret er det et perfect match for mig, hvor hoved og hjerte arbejder i samme retning.”

Ironman har en kommunikationsansvarlig i hvert land, som refererer til Frej Elbæk. Desuden bliver han ansvarlig for en række SoMe-ansvarlige for de enkelte events samt større crews op til stævnerne.

En af de første opgaver, Frej Elbæk vil kaste sig over, bliver blandt andet at opbygge kommunikationsenhederne rundt om stævnerne, fortæller han til Bureaubiz. I Danmark vil det specifikt være KMD Ironman og European Championship i Helsingør, som ifølge Frej Elbæk er den største sportsbegivenhed nogensinde i Helsingør.

Frej Elbæk var for under et år siden med til at stifte King Street PR sammen med Morten Lintrup, Sten Kristensen og PA-bureauet Rud Pedersen. Inden da havde han sit eget kommunikationsbureau og har tillige været ansat hos PrimeTime.