Revolt lander Air Pristina

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Revolt boarder endnu en international kunde og rekrutterer samtidig to internationale profiler – herunder en ny kreativ direktør.

I januar 2016 blev der indvarslet en digital satsning hos Revolt, da det kreative bureau ansatte den digitale strateg Gus Murray som Managing Director. Siden da er der kommet mere nyt under solen i det københavnske bureau, der får flere og flere internationale kunder på CV’et.

Digital nytænkning

Noget Gus Murray arbejder på er mere innovation og vovemod i forhold til at prøve nye digitale medier af på reklamemarkedet:

“Jeg oplever, at mange bureauer og brands er berøringsangste i forhold til at eksperimentere med formater eller afprøve nye digitale platforme – så de laver helst bare en simpel statusopdatering på LinkedIn eller Facebook”.

Gus fortsætter:

“Hos Revolt vil vi gerne udfordre vores kunder til at tænke nyt og skabe værdi for forbrugerne. Brands bør være der, hvor forbrugerne er, og det er ofte også på Snapchat og Instagram – eller Spotify og Tinder for den sags skyld”, forklarer han.

Snapchat frontløbere

I forhold til de to nye kunder skal Revolt bl.a. designe en chatbot for flyselskabet Air Pristina og udvikle kampagner samt generere indhold til Nordisk Film Biografer’s Snapchat. Netop i forhold til Snapchat, har Revolt ifølge dem selv været en af frontløberne her til lands, hvor de bl.a. var det første bureau til at få fingrene i Snapchat’s Spectacles.

Internationale medarbejdere – internationale kunder

Sidste år var Choice Hotels Europe det helt store navn som Revolt kunne tilføje til kundekartoteket, og det er en generel tendens, at bureauet vinder flere og flere internationale kunder.

Når Revolt kan tiltrække store udenlandske kunder, er det blandt andet et resultat af, at man efter ansættelsen af Gus Murray er fortsat med at rekruttere internationalt. Dermed har Revolt flere folk ombord, der har erfaring fra bureauverdenen i andre lande og har arbejdet med globale kampagner.

Ekstra oprustning udefra

Revolt har netop styrket sin internationale og digitale profil yderligere med ansættelsen af to talenter, som også kommer til med udenlandsk baggrund:

Ryan Waring bliver ny kreativ direktør, hvor han skal lede det kreative team. Han kommer fra en stilling som Creative Director hos Vertic. Ryan har flere store globale og regionale kampagner bag sig for blandt andre Toyota, Red Bull, Nestlé, Pernod Ricard og Novo Nordisk.

Carolina Mercé indtræder i stillingen som digital strateg hos Revolt. Carolina har tidligere været en integreret del af Burberry’s marketing team i London og skal bl.a. være med til at udvikle sammenhængende digital strategi på tværs af platforme for bureauets nye og eksisterende kunder.

Pt. har 5 ud af Revolts 16 ansatte international baggrund. De 4 er kommet indenfor det sidste år. Bureauet understreger dog, at de stadig ansætter danske profiler.

 

Photo: Theis Bothmann