Skæv reklamefilm fra DMJX

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

New Land står bag reklamefilmen, som blev lagt i hænderne på tidligere DMJX-studerende, der i efteråret vendte hjem fra New York. Se filmen her.

New Land og tidligere DMJX-studerende Andreas Hoff står bag et nyt koncept og en ny reklamefilm: ’Dig, der kender reglerne for at bryde dem’ for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Andreas Hoff blev sidste efterår ansat hos New Land – som blandt andet står bag prisvindende reklamefilm fra Det Kongelige Teater og Ford – efter seks år som senior art director hos Ogilvy i New York.

Reklamefilmen, der byder på romerlys, oprør og en animeret ballonhund, skal som udgangspunkt vises på de sociale medier, men efter at have set oplægget mener Martin Rask Pedersen, kommunikationschef på DMJX, at ideen kan række længere:

“New Land fik et temmelig løst opdrag og lov til at tænke kreativt. At de så havde Andreas i baghånden, var ren win-win for os. For det første kendte han skolen. For det andet så fik vi mere end bare en film. Vi fik et koncept – ‘Dig, der tegner uden for stregerne’ – der kan og skal videreudvikles.”

I første omgang vises filmen på de sociale medier frem til 15. marts, hvor de fleste DMJX-uddannelser har ansøgningsfrist. Men tanken er ifølge Martin Rask Pedersen, at konceptet bruges igen til efteråret og rulles ud til print, radio samt i en mere interaktiv form.

“Tanken er, at vi fremadrettet også vil bruge konceptet til at være mindre formidlende, men mere interaktivt og gå i en dialog med fremtidige ansøgere,” siger Martin Rask Pedersen.

Om filmen siger kommunikationschefen videre:

“Vi er på jagt efter studerende, der har kant, tænker skævt og har drive. Det, synes jeg, at filmen fortæller, også ved selv at have de samme egenskaber.”