Telia Erhverv vil ha’ digitale affærer med virksomheder

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

En integreret kampagne, med afsæt i branded content, skal styrke Telia Erhvervs position blandt danske virksomheder. Klausen + Partners er bureauet bag.

Telia Erhverv har, sammen med Klausen + Partners, netop lanceret kampagnen En Digital Affære, med henblik på at opnå en stærkere position blandt danske virksomheder.

Ifølge Telias presseskriv på kampagnen, har “de danske virksomheder travlt med at producere, servicere og holde hjulene i gang. Så travlt, at det kan være svært at finde tid til at udfordre vanetænkningen og bruge ny teknologi og digitale værktøjer.”

Det er denne pressede situation, som Telia Erhverv nu vil prøve at afhjælpe.

Henrik Stenson, Head of Enterprise hos Telia Erhverv, ser nemlig gerne at samtlige virksomheder i Danmark sætter digitalisering på dagsordenen:

”Forbavsende mange virksomheder kæmper morgendagens digitale kampe med gårsdagens analoge våben. Vi ved fra en stor analyse, som vi lige har gennemført sammen med Dansk Industri, at man ude i virksomhederne godt ved, at digitalisering er afgørende for vækst og øget konkurrenceevne.”

Henrik fortsætter:

“Problemet er, især i de små og mellemstore virksomheder, at digitalisering hurtigt bliver uoverskueligt. Hvem har ansvaret? Og hvem skal tage affære? Her kommer Telia Erhverv ind i billedet. Vi kan sagtens hjælpe virksomhederne, så de kan gå stærkere ind i fremtiden.”

Branded kendis-content
Den nye Telia-kampagne er bygget op om digitale tjek hos gode og solide virksomheder, som – vil det åbenbare sig – kan få en nemmere hverdag og eventuelt skabe bedre forretning, ved at bruge flere digitale værktøjer.

Til at formidle Telia Erhvervs budskab, har man allieret sig med digital trendekspert Christiane Vejlø og TV- og radiovært Esben Bjerre, som tager rundt og tager den digitale temperatur, på den enkelte virksomhed.

Se film om om Esben & Christianes besøg hos tøjfirmaet McVerdi her.

Louise Plaun, der er kreativ direktør hos Klausen + Partners, forklarer om kampagnen:

“Der er kommet nogle sjove, tankevækkende og frem for alt hudløst ærlige film ud. Vi kigger på de – nogle gange fjollede – vaner og processer, som bare er blevet en indgroet del af en travl hverdag. Ting, som man forholdsvist enkelt kan forbedre med digitale værktøjer, hvis bare man ved hvordan.”

Integreret kampagne skal styrke positionen
Ifølge Telia, Erhverv er det resultatet af mange måneders strategisk arbejde, der nu bliver lanceret med En Digital Affære.

Client Service Director & Partner hos Klausen + Partners, Brian Carlson, fortæller:

”I stedet for at tale om produkter taler vi forretning. For det er forretningen, som Telia Erhvervs produkter understøtter. Derfor starter vi samtaler om optimering af forretningsgange og videregiver en masse værdifuld viden – som kan være svært for specielt de mindre og mellemstore virksomheder at indhente.

Brian tilføjer:

“Vi demonstrerer det på en måde, så andre virksomheder forhåbentligt kan genkende sig selv – og blive inspireret til selv at starte digitaliseringsrejsen”.

Telia har oprettet en ny Telia Erhverv Facebookside som omdrejningspunkt for at få deres budskaber og branded content ud til de små og mellemstore virksomheder landet over.