Tivoli henter ny marketingchef hos HK

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Efter 4 år hos fagforeningen HK, går turen nu til Danmarks største turist-attraktion, der manglede en marketingchef.

Når Danmarks største turistattraktion, Tivoli i København, åbner den 6. april, er det med en ny marketingchef på posten.

I november sagde Thomas Erichsen farvel til jobbet som marketingchef for Tivoli for at vende tilbage til bureaubranchen – i øvrigt til sin gamle arbejdsplads, DDB Copenhagen, hvor han nu er Business Director.

Ved dén lejlighed oplyste Tivolis kommercielle direktør, Elisabeth Milton Hemmingsen, at man nu skulle på jagt efter en afløser.

Og afløseren er nu fundet: Det drejer sig om Michala Svane, som kommer fra HK. Her har hun stået i spidsen for forbundets markedsføring og digitale udvikling – samt bureauvalg.

HK har de seneste år valgt nye bureauer inden for dialog og digital (Magnetix), reklame (&Co) og media (Orchestra).

Nu går turen så knap halvanden km fra HK til Tivoli, og det sker med disse ord:

”Jeg glæder mig helt vildt til at blive en del af holdet i Tivoli. Tivoli er noget helt særligt – noget, de fleste af os er vokset op med, og at få lov at være med til at forfølge Tivolis ambitioner om at betage deres gæster bliver spændende.”

Hun tilføjer, at forlystelseshaven har ‘de allerbedste forudsætninger for at skabe nye, gode gæsteoplevelser’:

“Tivoli er ambitiøse, allerede langt fremme på den digitale front og har i forvejen en rigtig velfungerende marketingafdeling.”

Kommerciel direktør og medlem af Tivoli direktion, Elisabeth Milton Hemmingsen, siger om den nye marketingchef:

”Michala Svane skal bidrage til at videreudvikle Tivoli som forretning samt understøtte arbejdet i at gøre Tivoli til en helårsforretning. Hun er resultatorienteret, handlekraftig, erfaren og hendes blik for det kommercielle bliver en væsentlig styrke for Tivoli.”

Tivoli har – i lighed med HK – Magnetix som sit digitalbureau, mens MEC er mediabureauet. &Co var igennem seks år forlystelseshavens reklamebureau, men i november meddelte Tivoli, at man – oven på oprustning inhouse – insourcede lead-rollen og selv ville udvikle kampagnerne. Det betød et farvel til &Co.