Af Peter Engholm info@bureaubiz.dk

Pointvoucher.com indgår samarbejde med Danmarks største attraktion og lancerer til sommer et nyt mobilspil.

For nylig kunne Bureaubiz fortælle, at den tidl. CEO og partner i Konstellation, Nicolai Elmqvist, har købt sig ind i det danske startup pointvoucher.com, der har udtalte internationale ambitioner.

Spil- og app-producenten, der fokuserer på loyalitetsplatforme, slår sig om kort tid ned i London og sidenhen også USA. Samtidig skal konceptet til Danmark, og her er Danmarks største attraktion blandt kunderne.

Pointvoucher.com og Tivoli er gået sammen om at skabe og lancere et nyt mobilspil, Tivoli Puzzle, der pr. 1. juli gør det muligt at opleve Tivolis stemning gennem mobilen og spille sig til eksempelvis en entrébillet eller turpas til Tivoli og en frokost på Pirateriet.

Elisabeth Milton Hemmingsen, kommerciel direktør i Tivoli, ser nye forretningsmuligheder i spilkonceptet, som også kan brande Tivoli, når gæsterne ikke er i Haven.

”Tivoli er et brand, som både skal levere tradition og fornyelse. Med det nye spil kan vi gøre begge dele. Den digitale platform som legeplads er i høj grad en fornyelse, mens indholdet i spillene kommer til at tage udgangspunkt i det Tivoli, som vores gæster kender og værdsætter. Et mobilspil er et naturligt skridt for os i vores udvikling som oplevelsesbrand. Ikke mindst fordi vi i Tivoli har haft spil i over 100 år.”

Nicolai Elmqvist, der er partner og CMO i pointvoucher.com, udtrykker sin glæde og stolthed over samarbejdet således:

”Tivoli er et mega stærkt brand med mere end 4 mio. besøgende om året. Vores erfaringer fra England, hvor vi sidste år lancerede en lignende løsning med Blackpool Pleasure Beach viser, at kombinationen af at udvikle et digitalt produkt med meget høj involvering og en ekstra gulerod, virker i forhold til at flytte fødder og give gæsterne en unik oplevelse med brandet.”

De spillende gæster i Blackpool brugte i gennemsnit 4 timer i spillet, og mere end 40 pct. indløste en voucher i parken.

Tivoli Puzzle er et match 3-spil, som f.eks. Candy Crush, hvor spilleren skal flytte rundt på Tivoli-ikoner for at få dem til at forsvinde. Spillet integreres med et point- og onlinevoucher system, der gør det muligt for både danske og udenlandske spillere at opsamle points, der kan bruges til at købe vouchers, som kan indløses enten i Haven eller i vouchershoppen.

Kommentarer