Unge talenter stifter pop-up bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

24 studerende vil søge inspiration i palæet i Cannes Lions til sommer, og de vil arbejde sig frem til de dyre festivalpas. Se præsentationen her.

Selv med studie-rabat kræver det et dybt dyk i lommerne for at erhverve sig et pas til palæet i Cannes Lions, der er verdens største kreativitetsfestival.

Og når man er en flok på 24 studerende fra 2. årgang på Kreativ Kommunikation på DMJX, så løber det op i 132.000 kr. Læg dertil transport og logi.

 

Fremfor lotteri og klassisk sponsor-tiggeri har de studerende valgt at gå mere utraditionelt til værks, når de skal samle ind til årets studietur.

De har stiftet et pop-up bureau, KKannes Young Lions, der åbner i dag.

Idéen er at sælge de 24 studerendes kreativitet til danske reklamebureauer. Ydelsen er 24 studerende i 12 timer; Research, indsigter, ideer og mindst 4 køreklare koncepter.

Betalingen falder som støtte til studieturen.

Hverken pressemeddelelsen fra de studerende eller en casevideo i samme anledning sætter beløb på ydelsen, men mindstebudet skulle angiveligt være 10.000 kr.

De studerende på 2. år er, som det formuleres, ”til daglig vant til at arbejde med kunder inden for kreativ problemløsning”, og de er allerede ved lanceringen af deres koncept blevet hyret til en kreativ opgave.

”Vi er spændte på, hvilke opgaver vi vil blive stillet. Vi er 24 unge, som på hver vores måde har en masse at byde ind med – og som de danske bureauer med garanti kan drage gavn af. For os er det en oplagt måde at prøve kræfter med den virkelige branche og samtidig samle penge ind til vores studietur til Cannes,” siger Martin Baltzer , 27 år og studerende på Kreativ Kommunikation.

Det kunne lyde som en arbejdsom måde at komme ned til arrangementer med fri bar. Men det er – understreges det – først og fremmest ønsket om at komme ind i pælæet, som har fået de studerende til at sælge ud af deres kreativitet.

”Det er talerne og casene. Det er en kæmpe mulighed for os til at opleve noget af verdens mest kreative og originale arbejde, og en unik chance at møde branchen og netværke, og hvem ved – måske møde sin kommende praktik- eller arbejdsplads,” siger Martin Baltzer.

Læs mere om pop-up bureauet her.