Af Julie Kolbeck julie@kforum.dk

Det kreative content-bureau MEC er ny strategisk samarbejdspartner for Uniconta.

Erik Damgaards virksomhed Uniconta, som udbyder cloud-baserede økonomisystemer, har valgt mediebureauet MEC som ny samarbejdspartner, der skal hjælpe med en indledende lancerings- og kendskabsfase via TV og Online video som hovedelementer samt et efterfølgende always-on digitalt medie- og content-spor.

Uniconta, som har base i Danmark og udviklingsenhed i Indien, ser frem til en holistisk arbejdsrelation:

”Vi havde brug for en samarbejdspartner, der kunne skabe synergi mellem målgruppe, mediestrategi og de kreative greb på vores indhold, der giver os størst mulig synlighed og gennemslagskraft i en digital verden. Det har vi fundet hos MEC,” siger Casper Guldbrandsen, Unicontas marketingschef.

Også Philip Arnaa, Digital Director hos MEC, er begejstret for, at Unicontas valg faldt på dem:

”Hos MEC er vi stolte over Unicontas valg. Unicontas agile, innovative og ambitiøse måde at arbejde på matcher vores DNA fortrinligt. Vi glæder os til et samarbejde, hvor vi vil bruge vores digitale spidskompetencer til at omdanne databaserede indsigter til mediestrategi og kreativ eksekvering,” siger Philip Arnaa.

Søren Thure Milkær, managing editor i MEC’s strategiske content-bureau, Wavemaker, mener at den holistiske samarbejdsrelation mellem Uniconta og MEC – der blev indledt med en lancering samt en efterfølgende lead-genereret digital markedsføring – er et godt eksempel på, hvad der venter kunderne de kommende år:

”Der skal være tæt og konsekvent sammenhæng mellem content- og mediestrategi. Samarbejdet mellem kunder og bureauer bør dreje om aksen: forbrugerindsigt – kunderejse – datadrevet kreativitet. Fordi det er effektivt, og fordi det skaber stærke relationer mellem brands og mennesker,” siger Søren Thure Milkær.

Desuden er samarbejdet mellem Uniconta og MEC en forsmag på det nye medie-, content- og teknologibureau, der ser dagens lys, når MEC og søsterbureauet Maxus fusionerer globalt fra årsskiftet.

”Fusionen giver et fantastisk udgangspunkt i vores fortsatte stræben efter at være den bedste marketingpartner, og det giver os endnu bedre muligheder for at styrke vores kunders forretning,” siger Thomas Nolsøe, MEC’s danske CEO.

Kommentarer