Virtue bag international Hummel-kampagne

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Hummel har valgt Virtue Scandinavia til at kommunikere om efterårets sneakers internationalt.

Virtue Scandinavia skal hjælpe Hummel med at “styrke sin position som sneaker-brand med fokus på livsstils- og modeprodukter”.

Mere konkret skal Vice Medias in-house bureau i København give unge i Danmark, Norge, Tyskland, Storbritannien, Holland, Belgien og Japan lyst til at købe Hummels nye Athletic Heritage-kollektion af sneakers.

Dette er den originale Hummel Diamont sko fra 1960’erne, som den nye sko er baseret på.

Valget af bureau faldt ifølge en pressemeddelelse Hummel naturligt på grund af Virtues erfaring med content, influencers og international distribution.

Virtue Scandinavia står bag alt fra kampagnebilleder over lanceringsfilm og til social-assets i Athletic Heritage-kampagnen.

”At arbejde med at forstærke Hummel som sneaker-brand er en rigtigt spændende opgave for os, men også en opgave, der falder os naturligt. Mode og livsstil er emner, vi selv beskæftiger os meget med, blandt andet via vores eget modemagasin i-D. Fra kontoret i København arbejder vi i dag i Virtue med masser af internationale brands, men fornøjelsen er ekstra stor, når vi får lov at arbejde med et dansk brand i en international kontekst,” siger Anja Agerbo Thomsen, der er vice president Vice Media/Virtue Scandinavia.