Er du bureaudirektør, leder eller kontaktchef, så tag på kursus hos Bureaubiz og lær, hvordan I får endnu flere tilfredse kunder på bureauet.

Flere undersøgelser viser, at kunderne skifter bureau oftere end nogensinde før. Og ifølge MyResearch er syv ud af ti danske annoncører ikke ovenud tilfredse med deres bureau. Kravene til client service er under forandring, og bureauerne har ikke tilpasset sig.
Forskerne taler om et decideret paradigmeskifte inden for client service i professionelle rådgivningsvirksomheder. Men hvad betyder det egentlig for bureauerne i Danmark? Og hvad skal du gøre for at få flere tilfredse kunder på dit bureau?
Tag på kursus hos Bureaubiz tirsdag den 1. maj og få svarene.
På kurset får du:
  • Forståelse for, hvordan det nye client service-paradigme ser ud, og hvad det betyder for dit bureau
  • Indsigt i de seneste undersøgelser om danske annoncørers udfordringer og bureauernes rolle i løsningen af dem
  • Inspiration og konkrete værktøjer til at få flere tilfredse kunder på bureauet
  • Indsigt i den seneste forskning og teori inden for client service i professionelle rådgivningsvirksomheder
  • Mulighed for at udveksle erfaringer med andre, der også arbejder med at forbedre client service.
Kurset er baseret på den seneste forskning og viden inden for client service. Kurset er udviklet og gennemføres af Henrik Jensen, der udover at være tidligere topchef i Dentsu Aegis Nordic, er i gang med en Ph.d. inden for innovation af forretningsmodeller.
På kurset veksler vi mellem oplæg og praktiske øvelser. Du får gode tips og checklister, som du kan arbejde videre med hjemme på dit bureau.
Kurset er for dig, der er involveret i, eller har ansvaret for client service og tilfredsheden hos jeres kunder. Du er højst sandsynligt bureaudirektør, client service director, business development director eller lignende.

Program

Velkommen
v/ Pia Osbæck, journalist, kursus- og netværksleder, Bureaubiz
Læg en ny strategi for client service
Bureauers client service er under kraftig forandring. Kunderne insourcer som aldrig før, de har aldrig haft så mange bureauer tilknyttet, og de har aldrig udskiftet bureau så hurtigt. Ifølge MyResearch er kun tre ud af ti annoncører meget tilfredse med deres bureau. Hvis du gerne vil have flere tilfredse kunder, skal du forandre og forbedre din client service. Vi starter dagen med at skabe et overblik over det nye client service-paradigme for bureauer, hvad det betyder for dit bureau og ikke mindst, hvad der skal til for at få flere tilfredse kunder.
v/ Henrik Jensen, tidligere CEO for de mere end 20 bureauer, der findes i Dentsu Aegis Network i Norden, og PhD studerende ved Roskilde Universitet inden for Business Model Innovation.
Hvordan bliver dit bureau kundernes vigtigste rådgiver?
David Maister, der er tidligere professor fra Harvard Business School, har gennem mange år forsket i professionel rådgivning. Nøgleordet er tillid: Jo større tillid dine kunder har til dig, jo mere tilfredse er de. Maister har sat tillid – og dermed hvordan du bliver kundernes vigtigste rådgiver – på formel. Vi gennemgår Maisters formel, oversætter den til bureausprog og prøver at identificere, hvor du og dit bureau kan blive bedre. Du får også et eksemplar af Maisters bog The Trusted Advisor med hjem.
Hvad ved vi om kundernes udfordringer og bureauernes ændrede rolle?
Succes handler om en dyb forståelse af kundernes behov. Og derefter at kunne levere mere end der forventes. Der er i de senere år udgivet en række undersøgelser om danske annoncører, deres udfordringer og ikke mindst forhold til bureauer. Vi trækker essensen ud af undersøgelserne og peger på de områder, hvor bureauernes client service skal forbedres.
Hvad siger marketingdirektøren om de bedste rådgivere?
I denne del af programmet får du marketingdirektørens bud på, hvad der karakteriserer de vigtigste rådgivere. Vi får besøg af Anthony Lim, der har arbejdet med salg og marketing i mere end 20 år. Anthony startede i mediebureauet Carat og har i 14 år været en del af den danske telebranche, hvor han blandt andet har været fadder til Call me’s prisvindende ‘Tal ordentligt’-kampagne. Anthony deler ud af sine erfaringer med, hvornår bureauer leverer excellent client service.
Anthony Lim, Marketing Director ved Discovery Denmark
Strategier til håndtering af utilfredse kunder
I alle kundeforhold kommer der kritiske situationer. Vi gennemgår en række strategier til håndtering og revitalisering af utilfredse kunder. Ifølge David Maister er der ni forskellige typer af kunder, og dermed forskellige strategier til at håndtere dem. Vi dykker ned i de forskellige typer og finder ud af, hvilke kunder dit bureau har flest af.
Handlingsplan: Sådan får dit bureau flere tilfredse kunder?
Kundernes opfattelse af dit bureau handler ikke bare om de enkelte touchpoints, men om hele kunderejsen. Vi præsenterer en model tilpasset arbejdet med kunderejser på bureaukunder i Danmark, og vi gennemgår en checkliste til, hvor du nemt kan finde ideer til at forbedre kundernes oplevelse af dig og dit bureau. Vi runder dagen af med at begynde på en handlingsplan for dig og dit bureau. Hvordan får dit bureau flere meget tilfredse kunder? Hvad skal en handlingsplan indeholde? Hvad kan vi lære af de bureauer, som i dag har de mest tilfredse kunder? Du får checklister til det hele, så du er klar til at komme videre, så snart du er hjemme på bureauet.
Afrunding og tak for i dag
v/ Pia Osbæck, Bureaubiz & Kforum.

Tilmeld dig nu

 

Praktisk info

Hvornår?
Kurset løber af stablen den 1. maj. Kom fra kl. 8.45 til morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 og slutter senest kl. 16.00.

Hvor?
Kurset afholdes hos Bureaubiz & Kforum, Gammel Kongevej 3E 4.sal, 1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at klikke på tilmeldingsknappen, hvor efter du bliver videreført til Kforum.dk, hvor tilmeldingen foregår. Der er et begrænset antal pladser, der udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så meld dig til hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5.490 – excl moms. Prisen inkluderer fuld forplejning. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge.Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende din kollega, hvis du bliver forhindret.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Pia Osbæck på 24 27 32 38. Du kan også skrive til pia@bureaubiz.dk.

Vi glæder os til at se dig!

Information