Lær, hvordan du udvikler det bedste indhold til digitale platforme. På fire dage i foråret 2020 kommer du igennem et forløb, der gør dig endnu skarpere på digital indholdsproduktion. Du lærer også at skabe endnu bedre indhold, der trænger igennem støjen fra massive indholdsmængder, så det engagerer jeres brugere og kunder og skaber målbare resultater.

Om K-dagen
På fire dage i foråret ruster vi dig til at blive endnu skarpere på digital indholdsproduktion.

På bootcampen får du konkrete værktøjer og redskaber indenfor, hvordan du får den gode idé, konceptudvikling, grafisk arbejde, storytelling, videoproduktion og copywriting. Her får du altså hænderne helt ind i det kreative maskinrum. Alle dage er fra kl. 09.15-16.00.

Bootcampen er for dig, der arbejder med digital indholdsproduktion. Du er formentligt kommunikations-, kampagne- eller marketingmedarbejder, webansvarlig eller på anden måde kanal- eller platformsansvarlig. Og du har brug for at professionalisere eller forny dine kompetencer inden for digitalt indholdsarbejde.

Dag 1: Kreativ på kommando, onsdag 18. marts, kl. 09.15-16.00

Lær konkrete teknikker, som kan hjælpe dig med at få idéer på stedet og arbejde professionelt med kreativitet i en organisation. Emil Sunesen rådgiver og underviser i professionelt arbejde med kreativitet og giver dig en introduktion til anerkendte teknikker og metoder, som stimulerer hjernen til at skabe nye og nyttige idéer, og hjælper dig til at lede dig selv og andre igennem en kreativ proces.

Teknikkerne og metoderne er enkle og lette at tilpasse en travl hverdag, hvor der ikke er tid til lange sessioner med karton i alle regnbuens farver. Kurset giver dig værktøj til  både at generere og udvikle idéer, men også til at løse konkrete, komplekse problemer.

Dag 2: Grafik for ikke-grafikere, torsdag 23. april, kl. 09.15-16.00

Få værktøjer og inspiration til at skabe nyt og anderledes grafisk indhold, der kommunikerer endnu bedre og ser mere professionelt ud. Vi starter dagen med at lære om forskellige grafiske grundprincipper: Hvad er gestaltloven? Hvordan vælger man en god typografi? 

Og derfor får i en introduktion til neurografik. Neurografik giver dig blandt andet svar på, hvordan synet fungerer, hvad vi ser, og hvordan vi optimerer vores visuelle budskaber. Med svarene på hånden kan du optimere din visuelle kommunikation på en helt ny måde, så den virker endnu bedre, end du har oplevet før.

Vi slutter dagen af med en gennemgang af forskellige gratis grafiske programmer, du kan gå hjem og bruge, når dagen er omme.

Dag 3: Storytelling og videoproduktion, tirsdag 5. maj, kl. 09.15-16.00

Alle elsker visuelt indhold. Video tiltrækker langt mere opmærksomhed end billede og tekst, og så fastholder det din modtagers opmærksomhed. Derfor er video et fantastisk format og kan ikke undgås, når du skal udvikle digitalt indhold i dag. Video gør din kommunikation mere fængende og personlig, fordi den bygger på fællesskaber og dialog.

På første halvdel af dagen får du en introduktion til storytelling, videoformater, -genrer og virkemidler. Anden halvdel af kurset vil give dig en introduktion til at producere video på mobil og tablet med et lille budget. Hands-on-træning i at optage og redigere med en iPhone, iPad, Android eller PC. Vi slutter dagen af med en præsentation af de første resultater, inden du selv går videre med produktionerne.

Dag 4: Copywriting – Lær at skrive tekster, der konverterer, tirsdag 26. maj, kl. 09.15-16.00

Du får en værktøjskasse fyldt med skrivetips, metoder og tommelfingerregler, der får din modtager til at handle, og som kan bruges på tværs af alle digitale kanaler.

Derudover får du konkrete skriveværktøjer, der optimerer og målretter dine tekster og øger chancen for klik og konvertering. Metoder fra adfærdsforskning, der får folk til at handle, og indsigt i brugeradfærd på nettet. Mulighed for at arbejde med dine egne tekster, så du kan skrive jeres værdier, brand og services tydeligt frem – allerede i morgen.

Efter Digital Content Bootcamp kan du og din organisation: 

  • Bedre anvende både eksisterende indhold og udvikle nyt, engagerende indhold.
  • Anvende teknikker og øvelser, der kan fremme og effektivisere idé- og konceptudvikling.
  • Bruge et væld af nye grafiske tips og redskaber, der gør jeres indhold endnu skarpere og mere professionelt.
  • Løfte produktionen af visuelt indhold til nye højder med mobilvideo.
  • Forbedre jeres tekster, så I øger chancen for klik og den brugeradfærd, I ønsker.

Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Læs mere præcist om de, du vil møde på bootcampen her

Og meld dig til her

Information