Trænger dine digitale markedsføringskompetencer til at blive slebet? Tag med på Bureaubiz’ Digital Marketing Bootcamp, og bliv skarp på content- og email marketing, data og SoMe.

OM KURSET

På fire onsdage i foråret får du mulighed for at blive endnu skarpere til digital markedsføring. Bootcampen giver dig en god grundforståelse inden for de allermest relevante marketingdiscipliner lige nu. Alle dage er fra kl. 9.00 – 13.00, så du skal kun tage en halv dag ud af kalenderen hver gang.

Tag din egen case, koncept eller produkt med fra dag 1, så du altid har noget konkret, du kan arbejde ud fra.

Torsdag den 3. oktober: Content marketing (afholdes på Vesterbrogade)

Torsdag den 10. oktober: Fremtidens indhold på SoMe (afholdes på Gammel Kongevej)

Torsdag den 24. oktober: Email marketing (afholdes på Gammel Kongevej)

Torsdag den 31. oktober: Søgeoptimering og effektmåling (afholdes på Gammel Kongevej)

Bootcampen er for dig, der arbejder med marketing, salg eller kommunikation eller er ansvarlig for virksomhedens digitale strategi. Du er ikke nybegynder, men kunne godt bruge en opgradering af dine kompetencer.


PROGRAM

Torsdag den 3. oktober: Content marketing

  • Værktøjer til indholdskoncepter, herunder content-strategimodellen, indholdshierarki, indholdsmodellering og inspirationskilder
  • Anvendelse og versionering af indhold til mange platforme og kanaler
  • Konceptudvikling og workshop: Med afsæt i din egen organisation udvikler du 1-2 indholdskoncepter, som du kan gå hjem og sætte i produktion

Torsdag den 10. oktober: Fremtidens indhold på SoMe

  • Indblik i seneste tendenser indenfor content og de sociale medier
  • Konkrete tips til at producere indhold der fanger modtageren, opbygger brandet eller sikrer konvertering
  • Tips til hvordan du organiserer dine opgaver og arbejder ud fra klare målsætninger.

Torsdag den 24. oktober: Email marketing

  • Nyhedsbrevets anatomi og best practice: Hvilke knapper skal du skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet?
  • Data, automatisering og personalisering: Hvor skal du lægge kræfterne, og hvad er do’s & don’ts?
  • Timing og frekvens: Konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.

Torsdag den 31. oktober: Søgeoptimering og effektmåling

  • Organisk og betalt digitalt markedsføring på Google: Forstå forskellen, og lær hvordan du måler effekten og værdien af den digitale indsats
  • Søgemaskineoptimering anno 2019: Indføring i de elementer, der er afgørende for, at dit website får mere trafik fra Googles søgeresultater. Du får det nødvendige, tekniske fundament og dykker bl.a. ned i søgeadfærd, indholdsoptimering og linkbuilding.
  • Introduktion til Googles onlineannoncering:Du får værdifuld viden og forståelse for, hvordan Googles annoncering fungerer, så du nemt kan komme godt i gang med Google Ads eller få mere ud af jeres eksisterende indsats.
  • Introduktion til digital effektmåling i Google Analytics: Formålet er, at du bagefter kan gå hjem og påbegynde arbejdet med Google Analytics – eller arbejde klogere, hvis du allerede er i gang.

UDBYTTE

Efter denne Digital Marketing Bootcamp kan du og din organisation:

  • Lægge en effektiv strategi for jeres content marketing indsats
  • Anvende eksisterende indhold bedre
  • Udvikle nyt og mere engagerende indhold
  • Måle effekten og værdien af virksomhedens digitale indsats ved hjælp af bl.a. Google Analytics og Google Ads
  • Få mere ud af virksomhedens digitale indsats ved hjælp af bl.a. søge- og indholdsoptimering samt linkbuilding
  • Styrke jeres nyhedsbrev ved hjælp af automatisering og personalisering samt kendskab til nyhedsbrevets anatomi, timing og frekvens.

Efter kurset får du et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.


MØD

Kaja Jacobsen, digitaliseringschef i Egedal kommune
Kaja er Digitaliseringschef i Egedal kommune. Hun har tidligere været leder af DRs center for informationsarkitektur, hvor hun arbejdede med indholdsmodeller, metadata og indholdsarkitektur.

Hun har også været chefrådgiver for content strategi hos Bysted og har tidligere undervist i, hvordan man modellerer indhold til mange platforme og kanaler på CBS og i kommunikationsforeningen.

Rikke Østergaard, Head of social hos Advice 
Rikke Østergaard er Head of Social hos Advice. Hun er en stærk strateg med forståelse for målgruppernes behov, så vel som den gode idé. Og hun arbejder på at kombinere begge i alt, hvad hun gør.

I Advice rådgiver Rikke om strategi på sociale medier, både på kampagnebasis og de lange træk. Altid med det udgangspunkt, at de sociale medier skal skabe værdi – både for virksomheden og for kunderne.

Rikke er cand.soc. i Management of Creative Business Processes fra CBS og har en bachelor i event management fra Bucks New University i England.

Mette Herzmann, partner i Symbiotisk
Mette Hertzmann er Partner og ejer af Symbiotisk. Hun er uddannet Global Business Engineer, med speciale i forretnings- og produktudvikling, og har 12 års erfaring i kommunikations- og reklamebranchen.

I Symbiotisk har hun ansvar for, er at scope virksomheders behov for forskellige digitale platforme, rådgivning, strategi etc. Hun har i de sidste 11 år holdt foredrag og undervist 100-vis af virksomheder (fra Direktøren til receptionisten) i både teori og teknik, i hvordan man får et nyhedsbrev til at virke.

Ida Madsen, SEO og CRO specialist hos IIH NORDIC
Ida Madsen har arbejdet med datadrevet online markedsføring i mere end 8 år og arbejder til daglig som Senior SEO & CRO specialist hos det digitale bureau IIH Nordic, hvor hun hjælper danske og internationale virksomheder med at få flere besøgende fra Google.


PRAKTISK

Hvornår?
Bootcampen løber over fire torsdage i oktober 2019 fra kl. 9.00 – 13.00. Hver kursusdag slutter med en let frokost og networking fra ca. 12.30-13.00.

Torsdag den 3. oktober:: Content marketing
Torsdag den 10. oktober: Fremtidens indhold på SoMe
Torsdag den 24. oktober: Email marketing
Torsdag den 31. oktober: Søgeoptimering og effektmåling

Hvor?
Bureaubiz
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 8.990 kr. (ekskl. moms).

Prisen dækker fire halve kursusdage og god forplejning, inklusiv let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Julie Kolbeck på 28 29 71 02. Du kan også skrive til info@bureaubiz.dk.

Billetter

24 ledige
Kursus8.990,00 DKK ekskl. moms

Information