Flere og flere bureauer giver udtryk for at kunderne vil have mere for mindre. Flere undersøgelser bekræfter det. Prisen for bureau-ydelser falder med fem procent om året. Hvordan sikrer du, at udviklingen ikke rammer dig og dit bureau? Hvad skal der til for, at kunderne vil betale mere for dit bureaus arbejde?

Tag på kursus hos Bureaubiz mandag den 29. april og få svarene.

På kurset får du:

  • Grundlæggende forståelse af centrale begreber som ”Scope of Work” kultur, værdibaseret prissætning, forhandlingsevner samt stærke bureaubrands
  • Indsigt i den seneste litteratur og de seneste undersøgelser omkring prissætning af bureauydelser
  • Inspiration og konkrete værktøjer til at få en højere pris for bureauets arbejde
  • Mulighed for at udveksle erfaringer med andre, der også arbejder med at forbedre bureauets client service excellence.

Kurset er for dig, der der er involveret i eller har ansvar for prissætning af jeres ydelser. Du er højst sandsynligt bureaudirektør, CFO, client service director, business development director eller lignende.

På kurset veksler vi mellem oplæg og praktiske øvelser. Du får gode tips og checklister, som du kan arbejde videre med hjemme på bureauet.

Kurset er udviklet af og gennemføres af Henrik Jensen, der baserer sit oplæg på den seneste forskning og viden inden for prissætning af rådgivningsydelser.

Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Dentsu Aegis Network. Derudover har han læst en ph.d. inden for ”business model innovation” på Roskilde Universitet. Han har også modtaget Lommer-legatet for et projekt omkring bureauers fremtidige forretningsmodeller. Henrik står i dag bag Brandse & Co, som hjælper bureauer med at få succes med deres forretning.


PROGRAM

Velkommen
v/ Julie Kolbeck, Redaktør Bureaubiz

Hvad er betydningen af bureauets evner indenfor prissætning?
Vi kigger på de undersøgelser, som viser, at prisen på bureauydelser falder med fem procent om året. Vi kigger også på de forskellige muligheder, som bureauet har for at hæve prisen. Hvis du kan implementere en ‘Scope of Work’-kultur, prissætte mere værdibaseret, blive bedre til at forhandle samt bygge et powerbrand, er du kommet langt med at få en højere pris for bureauets arbejde.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Hvordan får vi en ‘Scope of Work’-kultur på bureauet?
Michael Farmer giver i hans bog ”Madison Avenue Manslaughter” udtryk for, at bureaubranchen er på vej til at udslette sig selv. Den primære årsag er ikke den teknologiske udvikling, men bureauledernes manglende evne til at implementere en ‘Scope of Work’-kultur. Vi gennemgår ‘Scope of Work’-begrebet samt den checkliste på ti punkter, som alle bureauer skal igennem for at sikre en succesfuld transformation til en ‘Scope of Work’-kultur.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Hvordan bliver vi bedre til værdibaseret prissætning?
Alle bureauer har i en årrække hørt om vigtigheden af at gå fra en timebaseret til en mere værdibaseret prissætning. Det har dog været svært at komme i gang med rent praktisk. Ron Baker har udgivet bogen ”Implementing Value Pricing”, hvori han gennemgår de otte trin, der skal til for at implementere en værdibaseret prissætning på bureauet. Vi gennemgår de otte trin og evaluerer på, hvor godt dit bureau er til værdibaseret prissætning.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Frokost

Hvad siger marketingdirektøren til værdibaseret prissætning?
I denne del af programmet får du marketingdirektørens perspektiv på værdibaseret prissætning. Karen Bender, der har arbejdet sammen med danske bureauer i mere end 20 år, deler ud af sine erfaringer med, hvornår bureauer skaber værdi.
v/ Karen Bender, Chief Commercial Officer hos Gyldendal 

Lær at forhandle bedre aftaler hjem til bureauet
Ifølge de fleste undersøgelser er bureauer elendige til at forhandle med kundernes indkøbsafdelinger. Her ligger der en del af forklaringen på bureauernes udfordringer. Eksperter peger på, at bureauerne skal blive bedre til at forhandle. Vi gennemgår de forskellige områder kunderne fokuserer på, når der forhandles pris. Vi arbejder også med en checkliste, som kan forbedre bureauets forhandlingsevner.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Hvordan bliver dit bureau et powerbrand?
Powerbrands har en price premium i forhold til handelsmærker. Hvor stærkt er dit bureaus brand? Tim Williams kommer i hans bog ”Positioning for professionals” med en række gode råd til, hvordan du bygger et stærkere bureaubrand. Vi kigger nærmere på dem og finder frem til, hvad dit bureau skal arbejde videre med.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Hvordan får du kunderne til at betale mere for bureauets arbejde?
Vi runder dagen af med at opsummere, hvad der skal til for, at du kan få kunderne til at betale mere for bureauets arbejde. Succes handler om at implementere en ‘Scope of Work’-kultur, prissætte mere værdibaseret, blive bedre til at forhandle samt bygge et stærkere bureaubrand. Du får checklister til det hele, så du kan komme i gang med det samme, når du kommer hjem på bureauet.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Afrunding og tak for i dag
v/ Julie Kolbeck, Redaktør Bureaubiz


UDBYTTE

Efter denne dag har du og dit bureau fået:

  • Viden om hvad der skal til for, at bureauet får højere priser
  • Indblik i hvordan I implementerer en ‘Scope of Work’-kultur, prissætter mere værdibaseret, bliver bedre til at forhandle samt bygger et stærkere bureaubrand
  • Kendskab til hvordan andre bureauer er lykkedes med at øge deres priser
  • Checklister og værktøjer til løbende at udvikle en effektiv handlingsplan for dig og dit bureau.

Blandt tidligere kursister fik Masterclass-kurset en tilfredshedsscore på 4,8 ud af 5,0. Nogle af kommentarerne var ”Sjældent har jeg fået så meget relevant input på et kursus. Yderst relevant, konkret og meget brugbart” samt ”En af de bedste kursusdage jeg har været på i meget lang tid”.

Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.


MØD

Henrik Jensen, ph.d.-studerende og stifter af Brandse & Co
Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Dentsu Aegis Network. Derudover har han læst en ph.d. inden for ‘Business model innovation’ på Roskilde Universitet. Henrik har også modtaget Lommer-legatet for et projekt omkring fremtidens forretningsmodeller for bureauer. Henrik står i dag bag Brandse & Co, som hjælper bureauer med at få succes med deres forretning.

Karen Bender, chief commercial officer hos Gyldendal 
Karen begyndte sin karriere som marketing trainee hos Unilever i 1988. I 2010 kom hun til Københavns Lufthavne, hvor hun var direktør for E-commerce og marketing. I 2018 skiftede hun så lufthavne ud med bøger, og er i dag kommerciel direktør hos Gyldendal.


DET PRAKTISKE

Hvornår?
Kurset løber af stablen mandag den 29. april 2019. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.

Hvor?
Masterclass kurset afholdes hos Bureaubiz, Gammel Kongevej 3E 4.sal, 1610 København V.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5.950,- (ekskl. moms).

Prisen dækker kurset og god forplejning inklusiv frokost.

Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Kurset gennemføres ved minimum 6 og maksimalt 16 deltagere.

Rabat til Bureaubiz Pro-abonnenter
Vi giver 10 procent rabat til alle Bureaubiz Pro-abonnenter. Du skal blot være logget ind, når du køber billetten – så registreres rabatten automatisk.

Der er også mulighed for kollegarabat. Kontakt Julie Kolbeck for yderligere information.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte redaktør Julie Kolbeck på 28 29 71 02. Du kan også skrive til julie@bureaubiz.dk

Vi glæder os til at se dig!

Billetter

16 ledige
Kursusbillet5.950,00 DKK ekskl. moms

Information